וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אופיר: חברי האקדמיה לקולנוע יצהירו שצפו ב"מרבית הסרטים"

עינב שיף

24.6.2010 / 18:07

הנהלת האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע החליטה להוסיף סעיף בטופס ההצבעה לפרס החשוב של התעשייה הישראלית, לאור תלונות משנים קודמות. מנכ"לית האקדמיה: "זה ליתר ביטחון"

חברי האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע יצהירו כי ראו את מרבית סרטי הקולנוע המתחרים על פרסי אופיר, הפרס החשוב ביותר בתעשיית הקולנוע הישראלי, הקובע את הסרט שייצג את ישראל בתחרות האוסקר. בהחלטה שהעבירה הנהלת האקדמיה נאמר כי הסעיף, שהיה קיים עד כה בתקנון, יתווסף גם לטופס ההצבעה החתום בידי חברי האקדמיה ויחייב אותם. נוסח הסעיף הוא: "חברי האקדמיה מצהירים כי צפו ברוב הסרטים המועמדים בתחומים בהם הם מצביעים".

"זה למעשה סעיף שתמיד היה, אך הוספנו אותו לטופס, לא בשל חשש לאתיקה של חברי האקדמיה אלא ליתר ביטחון", אמרה מנכ"לית האקדמיה, אילנה שרון לוואלה! תרבות. לשאלה כיצד היא מגדירה את המונח "מרבית", אמרה שרון כי כמו שרוב בהצבעה בבחירות הוא לא תמיד אותו רוב, גם במקרה זה מדובר בהגדרה גמישה. עם זאת, ציינה שרון כי לדעתה חבר האקדמיה חייב להצביע על בסיס צפייה ב-60% ומעלה מהסרטים המתחרים.

"לא כולם מממשים את זכות ההצבעה שלהם", הוסיפה שרון, "אנחנו מקבלים דיווח מרואי החשבון ועורכי הדין שפותחים את המעטפות ורואים שחלק מצביעים רק בקטגוריה התיעודית וחלק רק בקטגוריה העלילתית וראינו צורך להוסיף את הסעיף הזה, כדי לסדר את הנושא. האתיקה של חברי האקדמיה שרירה וקיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully