וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה, יענק'לה, לאן?: על "יאללה נקסט"

אייל דץ

28.6.2010 / 8:00

"יאללה נקסט", התוכנית החדשה של ביפ, לוקחת את כל מה שחופשי, חתרני וספונטני ברשת והופכת אותו להיפך מזה. אלא שזה אפילו לא הדבר הכי נורא בה

בצ'אט רולט, על כל אדם זר שאשכרה תצליחו לפטפט איתו יותר מארבעה משפטים ברצף יהיו שלושה אנשים שיאוננו לכם מול הפרצוף. מטריד, אבל זה בדיוק הקטע של ספין צ'אט, מונח שרק עד לפני שלושה חודשים היה הדבר הכי לוהט ברשת. אנשים עושים מה שהם רוצים, ומסתבר שמה שהם באמת רוצים זה לענג את עצמם בידיעה שמישהו אחר מסתכל ואולי אפילו מענג את עצמו בו זמנית. זה חולני, זה מסקרן וזה בעיקר די עצוב, אבל זה אמיתי ולא כולל התערבות גורמי עריכה חיצוניים.

למרות שמדובר כאמור בפלטפורמה נוחה בעיקר עבור מאוננים כפייתיים, ב"יאללה נקסט", שודרה אמש (ראשון) לראשונה בביפ, החליטו כי שווה לרכוב על הגל של הצ'אט רולט (שהספיק כמובן כבר לדעוך) ויצרו תוכנית שבה המנחים אפרת אברמוב ואבי אטינגר משוטטים בספין צ'אט ומנהלים דיאלוג עם טיפוסים אקראיים שמסתובבים שם. על הנייר ( או ליתר דיוק על הקומוניקט) "קונספט צעיר ובועט". בפועל, עוד ניסיון לגזור קופון על ידי לקיחת רוח הנעורים החופשית, הספונטנית והחתרנית של האינטרנט ולהכפיף אותה לחוקים של הטלוויזיה המסחרית המייצגת בדיוק את הערכים ההפוכים.

לייט נייט 2.0

כמובן שב"יאללה נקסט" אין שום דבר אמיתי או ספונטני. כדי להיכנס לרשימת ברי המזל ואולי לעלות ברולטה של אברמוב ואטינגר, אתם צריכים להירשם מראש בעמוד הפייסבוק של התוכנית, למלא שם, שם משפחה וטלפון, ולחתום (דרך האינטרנט) על הסכם השתתפות הכולל סעיפים האוסרים עליכם להוריד בגדים, להשתמש בסמים, להסכים לעבור עריכה, לא לעבור על חוק לשון הרע, ועוד. בסך הכל 22 סעיפים שכבר יוציאו לכם מהמפרשים את רוח הנעורים שביפ כל כך מחפשת.

גם אם מחליקים לביפ את הבלוף, עדיין מקבלים את אחד מרגעי השפל הגדולים ביותר שנצפו בשנים האחרונות על מסכי הטלוויזיה בישראל (וצריך להודות שמדובר בתחרות די קשה). אברמוב ואטינגר, שני אנשים מוכשרים לכל הדעות, יושבים בסלון מפוברק (של מה שמסתמנת כאחת ההפקות הזולות אי פעם), "מפתיעים" את הגולשים, מטילים עליהם משימות מפגרות ובעיקר מנסים להסתלבט עליהם.

פעם כיכבו על המסך כל מיני תוכניות לייט נייט שבהן המנחים היו מארחים טיפוסים הזויים שאף פעם לא הבנת מה האינטרס שלהם להשתתף בקרקס הביזאר הזה. בהתחלה זה נראה לך מצחיק. כשהתבגרת הבנת שזו סתם התנשאות דוחה של תל אביבים עאלק מתוחכמים על אנשים מעוררי חמלה. "יאללה נקסט", במובנים מסוימים היא גרסת ה-2.0 של הרגעים הגרועים ביותר של אותן תוכניות (מה שלבטח לא יימנע מיוצרי הפורמט להצליח למכור אותו ללפחות 14 מדינות ברחבי העולם, עם דגש על מזרח אירופה). ואילו כל מה שנותר לכם, במידה ואתם נתקלים בתוכנית במהלך השיטוט הלילי שלכם מול הטלוויזיה, זה פשוט לעשות נקסט. רק תיזהרו לא ליפול על תוכנית המונדיאל של רשת המשודרת במקביל; מדובר בחוויה לא פחות קשה לצפייה.

"יאללה נקסט", א'-ד', 23:30, ביפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully