וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התזמורת האנדלוסית אשדוד משכה את עתירתה לבג"צ

אייל דץ

28.6.2010 / 17:02

בג"צ דן היום בבקשתה של התזמורת שלא לאפשר למשרד התרבות לתמוך רק בתזמורת האנדלוסית החדשה. השופטת בתיק הודיעה כי יש מקום לטענתם אך לא בבג"צ - והעתירה נמשכה

ארבעה חודשים בדיוק לאחר שמשרד התרבות הודיע לתזמורת האנדלוסית הישראלית באשדוד כי הוא לא מתכוון לתמוך בה, דן היום (שני) בג"ץ בעתירתה של התזמורת הדורשת לקבל בכל זאת תמיכה מהמדינה.

בעתירה של החברה העירונית לתרבות ספורט ומרכזים קהילתיים באשדוד בע"מ, במסגרתה פועלת התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, נטען, כי "החלטת מנהל התרבות להעניק תמיכה בלעדית לתזמורת שהוקמה על-ידי ההסתדרות, אינה סבירה ואינה מבוססת על שיקולים מבוססים וראויים".

בתשובתה לעתירה,טענה המדינה כי שאלת שני הגופים לא נבחנה, כיוון שמעולם לא היתה רלוונטית, גם לא במקרה התזמורת האנדלוסית. בעקבות הדיון בבג"צ, החליטה החברה העירונית למתנ"סים באשדוד למשוך את העתירה נגד משרד התרבות. נציגי התזמורת הודיעו כי "על סמך הסכמת המשיבים כי ניתן להכיר בשני גופים כגופים ממשיכים, תפעל העותרת לקבל הכרה כגוף ממשיך של התזמורת האנדלוסית הישראלית כבר בשנה זו - 2010".

בהסתדרות הכתירו את משיכת העתירה כניצחון נוסף לתזמורת האנדלוסית החדשה. "אני מברך על מלצת ביהמ"ש העליון", אמר יושב ראש ועד נגני התזמורת, תום כהן. "צר לי שכספו של משלם המיסים האשדודי ממשיך להישפך על מלחמה בתחנות רוח ולא על איפה שבאמת זקוקים לו בעוד שאנחנו שקועים מעל הצוואר בעשייה אומנותית ומוזיקלית נטו".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה לדברים: "אנחנו שמחים שאחרי חודשים ארוכים שמסע השמצות והכפשות שנמשך חודשים ארוכים הגיע לקיצו בבג"צ, לאחר שהחברה העירונית אשדוד נאלצה למשוך את עתירתה וזאת לאחר שהוברר כי אינה עומדת בתנאי הסף לתמיכה בתזמורת לשנת 2009. אנו מצטערים על כך שהיה צורך להגיע לבג"צ כדי לשים קץ לטענות השווא שבגינן נגני התזמורת האנדלוסית החדשה וקברניטיה נאלצו בעבר לא לקבל שכר במשך תקופה ארוכה עבור עבודתם".


כזכור, במכתב שהעבירה לפני כארבעה חודשים עו"ד הדס פרבר ממשרד התרבות לחברה העירונית באשדוד, האחראית על התזמורת האנדלוסית, הודיעה ועדת התמיכות של המשרד כי התזמורת של עמותת "אהבת קדומים", המורכבת מנגנים יוצאי התזמורת האנדלוסית שעזבו אותה לאחר מחאה על תנאי העסקתם, היא זו שתזכה לתמיכת המשרד בגובה 1.5 מיליון שקלים ולא התזמורת האנדלוסית הישנה. משרד התרבות הסביר את החלטתו בעובדה שרוב הנגנים וצוות התזמורת עזב לטובת העמותה החדשה וכיוון שלא הושגה פשרה בנושא, נאלץ המשרד להעביר את התמיכה לעמותה האנדלוסית החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully