וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמת המסך של "רוחל'ה מתחתנת"

עינב שיף

2.7.2010 / 8:40

המחזה שכתבה סביון ליברכט, בכיכובם של ששון גבאי ומיה דגן בבימויה של ציפי פינס, יעלה ביום א' לראשונה לבמה. פינס: "בימוי המחזה היה חוויה יוצאת דופן"

ציפי פינס, מנכ"לית תיאטרון בית לסין והמחזאית והסופרת סביון ליברכט משתפות פעולה זה מספר שנים, כאשר מחזותיה המצליחים של ליברכט עולים בבית לסין באופן קבוע. אולם כעת, פינס נכנס לראשונה לכסא הבמאית במחזה החדש של ליברכט, "רוחל'ה מתחתנת", אשר ירים מסך ביום א'.

המחזה מספר על מרצה לאנתרופולוגיה בשם רוחל'ה, בגילומה של קרן צור, אשר מוצאת חתן, אולם זה אינו מוצא חן בעיני משפחתה של רוח'לה - אביה ניצול השואה בגילומו של ששון גבאי ואחותה, בגילומה של מיה דגן. בסערת רגשותיו, מחליט אביה של רוחל'ה לבטל את החתונה, מה שמציף רגשות עזים מימי המלחמה ההיא ולהסתבכות העלילה.

"היתה לי חוויה יוצאת דופן לעבוד עם קבוצת שחקנים כל כך טובה, שהחזירה לי את האהבה והגעגוע לבימוי", אמרה פינס על חוויית הבימוי של ההצגה. "אני מקווה לא להידבק בזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב השואה ברקע. קרן צור, ששון גבאי ומיה דגן בהצגה "רוחל'ה מתחתנת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליברכט לעומת זאת, סיפרה כי "אחד ההבדלים בין ספר שיוצא לאור לבין הצגה שעולה על הבמה הוא מימד הזמן. תגובות של קוראים, אני מקבלת לפעמים עשר שנים אחרי שהספר ראה אור ואילו בתיאטרון החוויה היא מיידית ועוצמתית. בעוד כמה ימים אראה קהל של מאות צופים שמגיבים יחד, בזמן אמת. יש בזה כוח מפעים".

ההצגה "רוחל'ה מתחתנת" היא המחזה הרביעי של ליברכט שעולה בבית לסין. ההצגות הראשונות של המחזה יתקיימו בבית ציוני אמריקה בתל אביב בתאריכים 4-6 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully