וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון הצפון לבצלאל אלוני: שא באחריות לתביעת אחיה של עפרה חזה

עינב שיף

4.7.2010 / 12:44

התיאטרון הודיע למנהלה לשעבר של עפרה חזה, כי אם תתקבל תביעת הדיבה של אחיה של הזמרת, יאיר חזה, עליו לשאלת באחריות. עורך דינו של אלוני: "נתנגד לבקשה הזו"

המחזמר "עפרה", אודות חייה של עפרה חזה, ממשיך להוות מוקד לסכסוכים משפטיים סוערים: לאחר הדיון המשפטי בין משפחתה של עפרה חזה עם בצלאל אלוני ותיאטרון הצפון על אופן העלאת המחזה על חייה של הזמרת המנוחה ולאחר שאחיה של חזה הגיש תביעה נגד השניים, מגיעה תפנית בעלילה.

מתברר, כי באחרונה שלח התיאטרון הודעה לאלוני ובה הוא מודיע כי עליו לשאת באחריות הכלכלית, אם בית המשפט יקבל את טענותיו של יאיר חזה, המסתייע בעורכי דינו אמיר רוזנברג ועו"ד לידיה מנדלבאום פלקוב.. על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד אריה בן ארי, תיאטרון הצפון רכש מאלוני את הזכויות להעלאת המחזמר, כיוון שבמהלך המשא ומתן בין השניים, אלוני הצהיר כי "כל האמור במחזה הינו אמת לאמיתה". בנוסף, טוען התיאטרון כי אלוני טען בפניהם שספרו, "מכתבים לעפרה", אינו מהווה לשון הרע כלפי בני המשפחה. הסכום אותו יתבקש אלוני לשלם הוא מלוא הסכום אותו תבע חזה מהתיאטרון ומאלוני: מיליון שקלים.

בשיחה בשיחה עם עורך הדין המייצג את התיאטרון, אריה בן-ארי, אמר האחרון כי מדובר בהליך פרוצדורלי ואישר כי אכן התיאטרון מבקש להחיל אחריות משפטית על אלוני במקרה ובית המשפט ימצא את דבריו של אלוני נכונים.

"כמובן שאני מתנגד להודעה הזו", אמר לוואלה! תרבות עורך דינו של אלוני, איתן בן-דרור. "לנו יש הסכם עם תיאטרון הצפון לפיו ככל שמדובר בזכויות היוצרים של המחזמר, האחריות חבה עלינו ואם נידרש, ננהל את ההגנה המשפטית. מה שקרה פה, הוא שהתביעה היא על לשון הרע ולכן אין לנו שום חבות ושום אחריות כלפי תיאטרון הצפון. כשהם פנו אלינו שנייצג אותם בהגנה, סרבנו לפרוש עלינו את כנפיהם".

"אם במסגרת ההצגה, מציגים את יאיר כמתנהג בצורה מסוימת בגינה תובעים לשון הרע את התיאטרון - זה לא היה במסגרת ההסכם", מוסיף עו"ד בן דרור.

אז אפשר לומר שאתם בסכסוך?

בן-דרור: "זה לא סכסוך, זו מחלוקת משפטית בדבר האחריות המשפטית של מי מהצדדים. האם כל תביעה שתהיה נגד תיאטרון הצפון, אני אחראי לה? נניח והבמאי מחליט שמי ששיחק את יאיר מקצין את ההתנהגות שלו, האם אני אחראי לכך? אני לא הצנזור של ההצגה ולכן אני לא צריך להגן עליהם משפטית".

המחזמר "עפרה" הושק לפני למעלה מחצי שנה, לאחר שנראה שהתיאטרון ואלוני הצליחו להגיע להסדר עם משפחת חזה בנוגע לנאמר במחזה. לפני מספר חודשים, הוחלפה הכוכבת הראשית הפקה, ליאל קולט, לאחר שאחרה להצגה לאחר ששרה את ההמנון בגמר הגביע בכדורגל. בתיאטרון זעמו על קולט והחליפו אותה בשחקנית ניצן אשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully