וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאת מודן: "אין הצדקה למבצעים בכל השנה"

אייל דץ

5.7.2010 / 12:33

לוואלה! תרבות נודע כי ההוצאה, המחזיקה בבעלותה שליש מרשת צומת ספרים, החליטה על מדיניות חדשה, במסגרתה תישקל בנפרד השתתפותו של כל ספר במבצעי הרשתות. סמנכ"לית מודן: "מקווים שעוד מו"לים יצטרפו אלינו"

אלו מכם שייכנסו החודש לחנויות הספרים במטרה לרכוש את אחד מרבי המכר של הוצאת הספרים מודן יופתעו לגלות כי בניגוד לרוב הספרים המופיעים על מדפי רבי המכר, הספרים של מודן נמכרים במחיר מלא ולא במבצע זה או אחר.

לוואלה! תרבות נודע כי ההחלטה של מודן לא להשתתף במבצעים של רשתות הספרים צומת ספרים וסטימצקי נובעת משינוי אסטרטגי, לפיו מעתה לא תצטרף ההוצאה באופן גורף לכל מבצע אלא תשקול אותו נקודתית ותחליט האם הוא נכון מבחינתה. ההחלטה של מודן מפתיעה במיוחד לנוכח העובדה שהרשת מחזיקה בבעלותה שליש מרשת החנויות צומת ספרים, שהפכה יחד עם סטימצקי לשם נרדף למדיניות המבצעים האגרסיביים.

בין רבי המכר של הוצאת מודן שיימכרו מעתה במחיר מלא ניתן למצוא את ספר העיון "בן החמאס" של מסעב חסן יוסף, "נערה עם קעקוע דרקון" ו"הנערה ששיחקה באש" שניהם של סטיג לרסון וספר הבישול "עוגות בחושות" של בני סיידא.

רוני מודן, סמנכ"לית ההוצאה, סיפרה לוואלה! תרבות על המניעים מאחורי ההחלטה. "אנחנו לא נגד מבצעים באופן גורף אלא בעד מידתיות", אמרה מודן. "לדעתנו מבצעים הם דבר טוב אולם אין הצדקה לקיים אותם לאורך כל השנה אלא בתקופות מסוימות כמו שבוע הספר ובחגים. עבודה לאורך זמן על הנחות מפליגות מביאה לכך שלמו"לים לא נשאר כלום ומחיר הספר נשחק. זה נראה לנו כטעות ולכן החלטנו שבחודש יולי לא יהיו הנחות על הספרים של מודן בחנויות. גם בצומת ספרים וגם בסטימצקי".

מודן אומרת כי ההוצאה מודעת לכך שההחלטה תיפגע במכירות של ספריה: "אין לי ספק שנמכור פחות החודש", היא אומרת, "אבל הבאנו את זה בחשבון ואנחנו חושבים שזו החלטה נכונה".

ומה לגבי העובדה שהוצאת מודן מחזיקה בשליש מצומת ספרים?

"כשמתייחסים לתעשיית הספרים הישראלים נהוג לכלול את כנרת, זמורה ומודן כגוף אחד ונוטים לשכוח שאנחנו הוצאה לאור עצמאית שמקבלת החלטות עצמאיות. זה נכון שאנחנו חלק מהבעלים של צומת ספרים אבל כמו"לים אנחנו מקבלים החלטות של מו"לים וזאת ההחלטה שקיבלנו. אני יכולה רק לקוות שמו"לים נוספים יצטרפו אלינו בעניין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully