וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח פסטיבל הקולנוע בירושלים

אייל דץ

8.7.2010 / 22:47

השחקן הצרפתי ז'אן רנו וצוות הסרט "נקודת האיסוף" בכיכובו כיבדו את הפסטיבל בנוכחותם. האחים משה ולאון אדרי זכו באות הוקרה על תרומתם לעולם הקולנוע והבטיחו: סינמה סיטי גם בירושלים

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-27 בירושלים נפתח אתמול(חמישי) בטקס חגיגי בבריכת הסולטן בירושלים ובהקרנה של הסרט הצרפתי "נקודת איסוף", בנוכחות הבמאית רוזלין בוש, מפיקי הסרט וכוכביו, בראשם השחקן הצרפתי הפופולרי ז'אן רנו.

רנו היה אמור להגיע לישראל לפני כחודשיים לרגל עלייתו לאקרנים של הסרט "22 קליעים" בכיכובו אולם הוא ביטל את הגעתו ברגע האחרון מפאת מחלה. עתה הוא זכה לקבלת פנים חמה מהקהל הישראלי וסיפר כי הוא נרגש להגיע לישראל. "אני חושב שזה בגלל שנולדתי ב-1948", הוא סיפר לקהל וסחט מחיאות כפיים סוערות. הגעתו התקבלה בשמחה, לאחר שאמש נודע על ביטול הגעתם של הנסיך אלברט ממונקו וכן מגעים שכשלו עם השחקנים מג ראיין ודסטין הופמן בסמיכות לאירועי המשט לעזה.

הסרט "נקודת איסוף" מספר את סיפורה של צרפת בשנת 1942 תחת שלטון ממשלת וישי ומתמקד במשפחה יהודית החיה בשלווה יחסית בסטטוס קוו שנוצר בפריז של 1942, עד שמגיע צו הדורש לאסוף את היהודים ולהעביר אותם למחנות במזרח. שגריר צרפת בישראל, שנשא דברים במהלך הטקס, אמר כי הסרט הזה חשוב במיוחד עבור הדור הצעיר בצרפת שילמד על מה שהתרחש באותם ימים ובעיקר יבין את המסר שאסור שמה שקרה אז יקרה פעם נוספת.

הסינמה סיטי בירושלים קרוב מתמיד

במהלך הטקס העניקו מייסדת הסינמטק והפסטיבל, ליה ון ליר, וצוות "נקודת האיסוף" אותות הוקרה לאחים משה ולאון אדרי "על תרומתם לפיתוח הקולנוע בישראל". האחים הנרגשים, שהם הבעלים של חברת הפצת הסרטים קבוצת יונייטד קינג ושל מתחמי הסינמה סיטי בגלילות ובראשון לציון, הודו להנהלת הפסטיבל על הבחירה. "אני מקווה שבשנה הבאה נתכנס פה כולם ונחגוג את פתיחת הסינמה סיטי בירושלים", אמר לאון אדרי כשהוא מתייחס לקומפלקס הקולנוע העצום שעתיד לקום בעיר.

ומכיוון שהפסטיבל נערך בירושלים, אי אפשר בלי מעט פוליטיקה: לפני פתיחת הטקס, קיימו פעילי "סולידריות שייח ג'ראח" מיצג חי, שבו הוצגו אנשים שידיהם קשורות ועיניהם מכוסות פלנלית. זאת, לטענתם, במטרה לעורר את המודעות למעצרים המתרחשים בשכונות במזרח ירושלים.

פסטיבל ירושלים יקיים השנה את תחרות פרס חג'ג' (שהחליף את פרס וולג'ין המסורתי) לסרטים עלילתיים ותיעודיים, כשהשנה נחשבת התחרות לחזקה במיוחד, עם סרטים עלילתיים חדשים של דובר קוסאשוילי, ניר ברגמן ועוד, לצד סרטי תעודה כמו "שתיקת הארכיונים" זוכה הפרסים ו"חיים יקרים" של העיתונאי שלומי אלדר. ההכרזה על הזוכים תתקיים ביום שישי הבא, לאחר ההקרנות שייערכו בסינמטק ירושלים במשך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully