וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ניפר לופז ביטלה הופעתה בקפריסין מסיבות פוליטיות

אייל דץ

9.7.2010 / 14:22

בעקבות לחץ פוליטי החליטה לופז לבטל את הופעתה בחלק הטורקי של קפריסין. בהודעה שפרסמה הזמרת נכתב כי "לופז לעולם לא תתמוך בגוף או מדינה הקשורים להפרת זכויות אדם"

ביטול פוליטי ולשם שינוי לא בישראל: הזמרת ג'ניפר לופז החליטה לבטל את הופעתה בחלק הצפוני של קפריסין שנמצא בשליטה טורקית. זאת בעקבות לחצים שהופעלו עליה מצד רשת הפעולה הקפריסאית באמריקה (Cyprus Action Network of America). בהודעה שנמסרה על ידי הזמרת נכתב כי "ג'ניפר לופז לעולם לא תתמוך במודע במדינה, גוף או משטר שקשורים בהפרת זכויות אדם. אחרי בחינה מדוקדקת של הנסיבות בקפריסין, היא קיבלה את המלצות יועציה והחליטה לבטל את המופע. זו היתה החלטה של כולם".

הופעתה של לופז תוכננה להתקיים במלון חדש שהוקם באזור מעורר המחלוקת הנמצא בחלק הצפוני של האי קפריסין. עד 1974 היה האזור חלק בלתי נפרד מקפריסין אולם ב-1974, בעקבות סכסוך עם יוון, פלשו הטורקים לאזור כדי ליצור חיץ בין הקהילות היווניות והטורקיות שהתגוררו בו.

בשנת 1983 הכריזו ראשי הקהילה הטורקית באזור על עצמאות וכיום מוגדר השטח כאוטונומיה עצמאית בשם הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין. למעט טורקיה ואזרבג'יאן, אף מדינה בעולם לא מכירה ברפובליקה הטורקית והארגונים הבינלאומיים, ובכלל זה האו"ם, רואים ברפובליקת קפריסין, שנשלטת היום בידי קפריסאים-יוונים, את הריבון החוקי בכל שטחי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully