וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאמנים שלי גנבו את הכסף"

אייל דץ

12.7.2010 / 11:28

יענקל'ה מנדל, מנכ"ל איגוד אמני ישראל, הטיח האשמות קשות באמנות לעם, במסגרת דיון על עתידה בוועדה לביקורת המדינה. השרה לבנת: "לא היה ניסיון להשתלט על העמותה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת; עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"לא היה שום ניסיון להשתלט על אמנות לעם. לא היה ניסיון למנות ג'ובים ולא מינויים פוליטיים", כך אמרה היום שרת התרבות והספורט במהלך דיון סוער מהרגיל שקיימה הבוקר (שני) הוועדה לביקורת המדינה ועסק בפירוק עמותת אמנות לעם והחלפתה בהסתדרות הציונית החדשה.

מלבד לבנת, השתתפו בדיון נציגים נוספים ממשרד התרבות, נציגי אמנות לעם, נציגים מההסתדרות הציונית שעתידה להחליף את אמנות לעם ולהיות האחראית על הפצת תרבות בפריפריה, נציגי מבקר המדינה ונציגי איגוד אמני ישראל. ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה), חבר הוועדה לביקורת המדינה ומי שבתקופת כהונתו נעשו פעולות בלתי תקינות בכספי העמותה השתתף אף הוא בדיון זאת לאחר שהיועצים המשפטיים של הכנסת קבעו שהוא רשאי להשתתף אולם לא תהיה באפשרותו להשפיע בצורה כלשהיא על החלטות הוועדה.

השרה לבנת התייחסה להסכם בין משרד התרבות והספורט לעמותת ההסתדרות הציונית החדשה, האמורה להפיק פעילויות תרבות לפריפריה, במקום עמותת אמנות לעם. "ההתקשרות בין המשרד ל'תרבות לישראל' (החברה שתפעיל עבור ההסתדרות הציונית את הפעילות בפריפריה -א.ד) היא לשנה. המשרד הקים ועדה שתבחן כיצד תעשה בעתיד התמיכה בתרבות בפריפריה".

במהלך הדיון הציג ראובן שלום, נציג ההסתדרות הציונית את רשימת ההנהלה של החברה החדשה שהוקמה. לבנת התייחסה לכך ואמרה: " אפשר לראות שמדובר באנשים ראויים אחד אחד, זאת בניגוד גמור לאנשים של אמנות לעם". לבנת כינתה את אנשי אמנות לעם שהשתתפו בדיון "חבורת לצים שיושבת כאן ונהנית מעצמה, מתפוצצת מצחוק, לועסת מסטיק. איפה התרבות?"

יו"ר אמי, יענקלה מנדל שהשתתף אף הוא בדיון תקף את "אמנות לעם". לדבריו, "התקציבים למימון האומנים הועברו מהרשויות המקומיות לאמנות לעם. הכסף כבר היה אצלם. התחננתי שיעבירו את הכספים האלו שכבר היו אצלם לאומנים. אפילו רק 50%. אבל הם לא העבירו שקל".

חבר הנהלת אמנות לעם בנצי מורדו הגיב לטענות הקשות שהועלו בדיון ואמר: "מנסים להטיל בנו רפש בצורה נוראית. כל מטרתם של אנשי משרד התרבות היא להכניס להנהלה מנהלים מטעמם בשכר. הם כל הזמן ביקשו מאיתנו שניתן נציגות בולטת לשרה בהנהלה. לדבריו, עד שנת 2008 היו אי סדרים בעמותה ומאז שנכנסו לתפקיד שינינו, תיקנו, הבאנו לניהול תקין. העמותה הזאת היא דבר יקר ערך. מה שנעשה בשנה האחרונה הוא ששרת התרבות מונעת תרבות בפריפריה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ יואל חסון (קדימה) חתם את הדיון ואמר כי "הוועדה מוטרדת מהדברים שנשמעו היום בדיון. מכיוון שבג"ץ אמור לדון בנושא ב-21 לחודש, הוועדה לא תקבל החלטה בנושא אולם בכוונתי להתייעץ עם מבקר המדינה ואנשיו כדי לבדוק האם יש מקום לבדיקה רחבה של כל ההתנהלות של משרד התרבות מול תרבות לישראל. בינתיים אנחנו מתכוונים להמתין להחלטת בג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully