וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הסופר הארווי פיקאר

עינב שיף

12.7.2010 / 19:05

הסופר האהוב, יוצר סדרת הקומיקס "אמריקן ספלנדור" שהפכה גם לסרט מדובר, מת בביתו באוהיו שבארצות הברית, לאחר שנים בהן סבל ממחלות שונות. בן 70 היה במותו

סופר הקומיקס הארווי פיקאר מת היום (שני) בביתו שבאוהיו שבארצות הברית והוא בן 70. על פי הדיווחים של סוכנויות הידיעות, אשתו של פיקאר, ג'ויס, קראה למשטרה בלילה שבין יום א' לב' לאחר שמצאה אותו ללא הכרה. לאחר מכן נקבע מותו.

קצין המשטרה באיזור סיפר כי פיקאר סבל ממספר בעיות בריאותיות, ביניהן סרטן הערמונית, לחץ דם גבוה, אסטמה וכן דיכאון. בשנת 1990 אף אובחן פיקאר כחולה בסרטן הלימפה, מחלה אותה תיעד בספר "שנת הסרטן שלי". פיקאר יעבור נתיחה שלאחר המוות כדי לקבוע רשמית את סיבת מותו.

פיקאר נחשב לאחד מיוצרי האינדי המיוחדים של העשורים האחרונים, בזכות "אמריקן ספלנדור", סדרת הספרים שתיעדה בקומיקס את שגרת חייו. פיקאר אירח בסדרה את מיטב המאיירים, החשוב שבהם הוא רוברט קראמב המפורסם, שדחף את תושב קליבלנד העגמומי להפוך את שגרת חייו לקומיקס. בספרים, פיקאר לא חשש לחשוף את חולשותיו ומגרעותיו וגם את אפרוריותם של חייו כפקיד בארכיון בית החולים בקליבלנד.

בשנות ה-80' הפך פיקאר לאחד האורחים האהובים על דיוויד לטרמן בתוכנית הלייט נייט שלו, אך בשל סגנונו המשתלח ובשל ביקורת שמתח על לטרמן ועל ג'נרל אלקטריק, מבעלות החברה המשרדת (NBC), לא שב אליה. בשנת 1987 זכה פיקאר להכרה כשזכה בפרס ה-American Book Award. בשנת 2003 יצא הסרט המפורסם המבוסס על "אמריקן ספלנדור", בו שיחק פול ג'יאמטי את פיקאר ואילו הופ דיוויס גילמה את אשתו השלישית, ג'ויס. פיקאר עצמו הגיח להופעת אורח בסרט, שהתסריט שלו היה מועמד לאוסקר .

בשנים האחרונות שחרר פיקאר מספר ספרים נוספים ביניהם ביוגרפיות של אחרים וכן מיני-סדרות חדשות של "אמריקן ספלנדור". הוא אף תכנן ספר על ישראל, אותה ביקר בחריפות במשך השנים, כפי שסיפר בפסטיבל הסרטים היהודי בטורונטו. אולם עתה, נראה שבריאותו הכריעה אותו ועולם התרבות איבד את אחד הקולות המיוחדים שפעלו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully