וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 סרטים העוסקים באוכלוסיה הערבית זכו במענק הפקה

אייל דץ

13.7.2010 / 10:36

במסגרת פרויקט "כולה שפה" הנועד לפתח ולקדם סרטים העוסקים באוכלוסיה הערבית בישראל, זכו שלושה יוצרים במענקי הפקה בסך מאה אלף שקלים. מנכ"לית גשר: "הבחירה היתה קשה"

שלושה יוצרי קולנוע זכו במענקי הפקה בסך של 320 אלף שקלים במסגרת פרויקט "כולה שפה" של קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, בשיתוף פסטיבל Other Israel ופסטיבל הקולנוע בירושלים. הזוכים הם שרית חמיניאן על הסרט "לטיף", עדי עדואן על הסרט "ערבאני" ומירב חטב על הסרט "להחזיק בבטן". בנוסף העניקה ועדת השיפוט שכללה את הבימאים אורי ברבש, רם לוי, עדה אושפיז וסאלווה נקרה ציון לשבח למיכה לבנה על סרטו "הגב השבור של פאיזה", ויצירתו תזכה במענק עידוד מיוחד של קרן גשר.

פרויקט "כולה שפה" המתקיים כבר מספר שנים ביוזמת קרן גשר נועד לפתח ולקדם סרטים המביאים את קולם של קבוצות מיעוט באוכלוסיה הישראלית בדגש על החברה הערבית. לדברי זיו נווה, מנכ"לית קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, "הסרטים שזכו במענק ההפקה הינם סרטים המתארים באופן יצירתי ומקורי את הוויית החיים של הציבור הערבי בישראל. הבחירה היתה קשה. הסרטים שזכו מנסים לאבחן כל אחד, חלקם באופן דרמטי ואחרים באופן קומי את הזהויות השונות ולעיתים סותרות שבהן מחזיקים אזרחיה הערבים-פלסטינים של ישראל".

שמות הזוכים הוכרזו במהלך אירוע חגיגי שבמסגרתו הוקראו לראשונה קטעים מ"ויהי בוקר", התסריט החדש פרי עטו של הסופר סייד קשוע, שאותו הקריאו השחקנים יוסף סוויד, קלרה חורי, סוהיל חדאד וראידה אדון. בהמשך הערב נערכה שיחה בין העיתונאי גל אוחובסקי לסייד קשוע, והוקרן פרק מתוך העונה החדשה של הסדרה "עבודה ערבית" שתעלה בשבת הקרובה בערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully