וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלים של אמיר דדון - שיר חדש וראיון

14.7.2010 / 8:30

המוזיקאי המצוין שמככב בימים אלו ב"לילה לא שקט", מוציא את "גלים", שיר חדש מתוך אלבום הבכורה שבדרך, ומספר על המשטר הצבאי בחזרות למחזמר ועל התקופה הטובה בקריירה

יח"צ - חד פעמי

(כתב: עינב שיף)

זו תקופה טובה לאמיר דדון. אלו לא רק הסינגלים שלו שזוכים לתהודה חיובית, כמו "אור גדול" שהוציא לא מזמן, אלא גם הנחיתה המצוינת שלו ב"לילה לא שקט", המחזמר המורכב משירי שלמה ארצי שעלה בימים אלו בתיאטרון הקאמרי. בין אם זו ביקורת שלילית או חיובית, דדון הצליח בבכורה התיאטרונית שלו לבלוט דווקא בקאסט של כוכבי טלוויזיה ובמה. בנוסף, הוא מוציא היום (רביעי) את "גלים", סינגל נוסף מתוך אלבום הבכורה שלו שייצא בקרוב.

"זו באמת תקופה טובה, תקופה של עשייה פוריה ותגובות מפרגנות", אומר דדון לוואלה! תרבות. "כל האמנים מוציאים סינגלים ואלבומים ותמיד ישנם ביקורות שונות, אפילו קוטלות, ולשמחתי הרבה, אני לא מרגיש את זה כל כך. גם כשכותבים עליי דברים רעים, זה נשמע כאילו אני די בסדר עם כולם וזה ממש נחמד ונעים לי".

נראה שהמחזמר הביא גם להתעניינות גדולה יותר בקריירת הסולו שלך.

"תראה, 'אור גדול' הצליח יחסית ולכן זה לא הכי מדויק, אבל למחזמר יש את הכוח שלו ואני מברך על זה. בוודאי כשהגעתי אליו לגמרי במקרה".

איך באמת זה קרה?

"המוזיקאי טל פורר, שאני מכיר זמן רב, התקשר אליי ואמר לי שהוא במקרה באודישנים למחזמר ושאולי כדאי לי לבוא. אמרתי לו 'שמע אחי, אני לא מתאים לזה', אבל הוא שכנע אותי שזה ממש לא מחזמר רגיל, אלא שלמה ארצי. לקחתי את הגיטרה ובשניה שהגעתי הכל קרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איך היה המפגש עם ארצי בחזרות?

"ארצי מכיר אותי דרך הופעה שלי שהוא ראה פעם ודרך הפרסומת שבה ביצעתי את 'מלך העולם', כך שהמפגש היה של אנשים שחצי מכירים. אבל גם כך, זה היה סוג של בית ספר, כי אחרי כל השנים האלו, ארצי הוא אוטוריטה. במחזמר למעשה נחשפתי לראשונה לארצי האמיתי ופתאום אתה קולט מה הבן אדם עבר בקריירה. עד לפני המחזמר הוא היה שלמה ארצי - הזמר של כולם, ופתאום אתה קולט את כמויות החומר האיכותי הלא ייאמן שהוא הביא. גם אם בשנים האחרונות היצירה שלו השתנתה מהדברים שעשה בשנות ה-80, זה בסדר, הבן אדם מתבגר".

אמיר דדון. איל לנדסמן,
התקופה הטובה. אמיר דדון/איל לנדסמן

אבל המפגש עם ארצי הוא רק חלק קטן בסיפור ההכנות של דדון למחזמר, הכנות שלדבריו היו קשות לא פחות מגיבוש צבאי: "אילו היו שלושה חודשים של אטרף והסחת דעת מקריירת הסולו", הוא מספר. "זה יום יום עבודה של שעות. אני לא רגיל לשגרה הזו של חזרות מ-10:00 עד 18:00 במרתפי העינויים של הקאמרי, שאתה לא יוצא ואין סיגריות, יש משמעת ואין שום דבר אחר. בשלושת השבועות של העבודה עם שלמה, בכלל היינו מוכווני מטרה. אבל כמו כל דבר אחר בחיים, אני מרגיש שזה חישל אותי. זה היה ממש כמו גיבוש צבאי.

"היום אני מחוספס ברמה אחרת כי באמת לא הייתי רגיל לכזה דבר", הוא אומר. "בנוסף, הייתי הבעייתי בקאסט, כי קשה לי לקום בבוקר ולהגיע כשכולם ב-10:00 בבוקר כבר שם אחרי פיתוח קול. המזל שלי הוא שכנראה יש לי את המראה של החמוד של החבורה, כי כשהייתי מגיע בשעה איחור כולם חייכו אליי. אבל היו גם עונשים".

איזה למשל?

"שמו לי קקי של חתול בתיק".

שמעתי נכון? קקי של חתול?

"כן כן. יום אחד יעל רונן, הבמאית, הגיעה לחזרות ואמרה שיש לה בקופסה אחת פרסים וצעצועים ובקופסה השנייה קקי של חתולים. המצטיינים במשך היום קיבלו פרסים ואלו שלא – קיבלו קקי של חתולים. כמובן שהגעתי לאחת החזרות באותו יום באיחור וכבר ראיתי את הנקודות שלי בטור של המינוס. בסוף היום באתי להגיד שלום וראיתי את יעל מצחקקת ושאלתי אותה מה קרה. היא אמרה לי שהיא שמה לי קקי של חתולים בתיק. היא כמובן סיפרה לכולם וכולם צחקו עליי. יצאתי עם התיק המסריח שלי והרגשתי הכי טמבל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קקי של חתול לבעייתיים. דדון וקאסט המחזמר "לילה לא שקט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל בסופו של דבר, כפי שהביקורות עצמן העידו, דדון אולי הרגיש טמבל בחזרות, אבל הוא האס של המחזמר. לדבריו, נוצרו בין השחקנים השונים, גם כאלו ששווים 30% רייטינג בערוץ 2, אחווה ותחושת שותפות, גם לקראת הדברים הלא קלים שעתידים היו להגיד עליהם.

"ידענו שזה הולך להגיע, אבל עבור מי שנמצא בעסק הזה זמן רב, זה היה דבר רגיל כבר", הוא אומר. "לא שינינו בגלל זה שום דבר, כי אין ממש הרבה שאפשר. כן היו דברים שעשינו אחרת אחרי שבחנו את עצמנו לראשונה מול קהל ואכן בסוף כל הצגה הקהל עומד ומוחא כפיים".

כעת, לצד ההצגות, מתכוון דדון להמשיך לעבוד על אלבום הסולו שלו, שנמצא בשלבי מיקס אחרונים. את השיר החדש כתב במשותף עם מייקל אורן בהפקת תומר בירן, שנכנס לנעלי גיל סמטנה שהפיק ארבעה שירים בתקליט. ב-24 ביולי דדון יערוך מופע פותח להופעה של הפרויקט של עידן רייכל, ואף ייתכן שיעלה לבמה ויבצע עם הפרויקט את "שאריות של החיים", הלהיט הגדול מתוך האלבום השלישי שלהם. "אבל אני הכי רוצה שהאלבום יהיה כבר בחוץ", הוא אומר. "עד שאני לא רואה את זה, אני מרגיש תקוע יצירתית ואני מת כבר לכתוב חומרים חדשים".

לתיאטרון היית רוצה לחזור?

"אחרי שלושה חודשים כמו שעברתי ב'לילה לא שקט', אני חושב שאני צריך הפסקה של שנתיים".

תאריכי הופעות סולו של דדון:

21.7 - מועדון הלנסקי בנתניה

22.7 - מרתף 10 בחיפה

31.7 - אוזןבר בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully