וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: עבודת אמנות משלבת בין מיקי מאוס לצלב קרס

אייל דץ

14.7.2010 / 17:19

כרזה המציגה את דמותו של מיקי מאוס בגוף אישה עירומה, כשברקע צלב קרס, מעוררת סערה בפוזנן שבפולין. "ביטוי אלימות נגד רגישויות של אנשים רבים", אמר חבר מועצה בעיר

פולין סוערת בעקבות כרזה הכוללת קומבינציה של מיקי מאוס, תמונת עירום נשית וצלב קרס ומוצגת על בניין בעיר פוזנן. הכרזה מיועדת לקדם את התערוכה "Abnormal Nudes" של האמן האיטלקי מקס פפסקי, שתוצג בעיר בסתיו הקרוב. העבודה שמוצגת בכרזה נקראת "NaziSexyMouse".

פפסקי הסביר באתר האינטרנט שלו כי מטרת העבודה, המהווה חלק מסדרת עבודות המציגות אייקונים אמריקאים שונים יחד עם דימויים של מלחמה והרס, אמורה לחשוף את "האימה שבאורח החיים האמריקאי".

"האמנות הזאת היא ביטוי של אלימות נגד רגישויות של אנשים רבים", אמר חבר מועצת העיר נורברט נפייראג' שמנהל קרב משפטי להסרת הכרזה, עד כה ללא הצלחה. בית המשפט קבע כי מדובר ביצירת אמנות ולא בהפרה של החוק נגד הצגת סמלים נאציים במדינה.

מאז שהוצבה על הבניין, הושחתה הכרזה כבר פעמיים וביום שלישי שעבר היא הוסרה. למרות המהומה, הודיעה מריה צארנצקה, מנהלת הגלריה שבה תוצג התערוכה של פפסקי, כי בכוונתה להחזיר את הכרזה בהקדם האפשרי.

"אמנות אמורה להיות פרובוקטיבית ושנויה במחלוקת", היא אמרה בראיון לסוכנויות הידיעות. "זו אינה תעמולה נאצית, אלא להיפך - היא חוקרת סמלים ודרך השפעתם. הראש של מיקי מאוס וצלב הקרס הם באותה רמה - אין להם משמעות, ושניהם חלק מעולם תחת גלובליזציה".

ראש הקהילה היהודית בפוזנן אליסיה קובוס אמרה כי עבור אנשים שחוו את השואה מדובר בכרזה שבהחלט עלולה לעורר אצלם רגשות קשים. "זה שוק עבור אנשים שעדיין מפחדים פחד מוות מהשואה".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי מאוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully