וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב משרד התרבות - הגדול ביותר אי פעם

אייל דץ

16.7.2010 / 20:46

שרת התרבות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו יעמוד תקציב התרבות על יותר מחצי מיליארד שקל - הסכום הגבוה ביותר אי פעם. בנוסף, יהיה התקציב מוגן מקיצוצים עד לשנת 2014

תקציב המדינה שאושר הבוקר (שישי) בממשלה טומן בחובו בשורה חשובה לתרבות בישראל. תקציב משרד התרבות יעמוד לראשונה על יותר מחצי מיליארד שקלים, תקציב התרבות הגבוה ביותר בתולדות המדינה. תקציב המשרד יהיה 466 מיליון שקל, כשלסכום זה מתווספים תשעה מיליון שקלים המיועדים לשימור אתרים ולספריות לעיוורים, חמישה מיליון שקלים המיועדים לשיפוץ מבנים ו-21 מיליון שקלים תוספת תקציב המיועדת לפריפריה. התוספת בתקציב באה בעקבות משא ומתן מתמשך שניהלה שרת התרבות לימור לבנת עם משרד האוצר.

מדובר בהישג עבור לימור לבנת ואנשיה, שהצליחו לא רק להשיג תוספת התקציבית אלא גם לסכם כי לא יושתו קיצוצים רוחביים מכל סוג שהוא על תקציב התרבות עד לשנת 2014. פירוש הדבר שגם החלטת הממשלה על קיצוץ של 2% מתקציבי כלל המשרדים לא תוחל על משרד התרבות.

בנוסף, חתמה לבנת על הארכה של הסכם התרבות (שנחתם ב-2009 בין פורום מנהלי מוסדות התרבות לאוצר) עד לשנת 2014. ההסכם כולל גידול מתמשך בסכומים של 9 מיליון שקלים ב-2012, 10 מיליון שקלים ב-2013 ו-11 מיליון שקלים ב-2014 בתקציב התרבות.

לצד ההסכם לשלוש השנים הבאות של בין משרדי התרבות והאוצר, מתווספים לתקציב גם 67 מיליוני השקלים המיועדים לתחום הקולנוע שמועברים מתוקף חוק הקולנוע, וכן 44 מיליוני שקלים יעודיים המוקצים מתוקף חוק הספריות הציבוריות.

"מדובר בהישג חשוב מאוד לתרבות הישראלית המבטיח למוסדות התרבות יציבות וודאות תקציבית עד סוף שנת 2014 ומתן אפשרות לגידול מתמיד בהיקפי הפעילות של מוסדות התרבות", אמרה לבנת בעקבות ההסכם. "בנוסף משקף התקציב הדו שנתי את מחויבות המשרד להשקעה בקידום העשייה התרבותית בפריפריה וחיזוק תשתיות התרבות בישובים המרוחקים ממרכז הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully