וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טום טום הגמד: על הסרט "כמו יום ולילה"

19.7.2010 / 11:30

כל מטרתו של "כמו יום ולילה" היא להוכיח שטום קרוז עדיין חתיך הורס ועדיין רלוונטי. בגלל זה כנראה הביאו את קמרון דיאז והשקיעו בשרפרף ולא בתסריט ועלילה. ליאת לב טום גאן

"כמו יום ולילה", הסרט החדש של ג'יימס מנגולד, מפגיש מחדש את הזוג הנוצץ טום קרוז וקמרון דיאז. השניים כבר גילמו זוג ב"ונילה סקיי", ולמרות שדיאז גבוהה מקרוז בכ-20 סנטימטרים וזה לא מצטלם טוב, הכימיה ביניהם היתה ברורה כבר אז. היא אמנם נמשכה רק עשר דקות וכללה בעיקר היסטריה של דיאז, אבל הקולנוע משווע לזוגות כאלה, המשדרים משיכה פיזית אמינה, מרגישים נוח להשתטות זה עם זה מול המצלמה ושהצופים לא יכולים לחכות עד שהם יצמידו שפתיים סוף סוף.

"כמו יום ולילה" מחזיר, כאמור, את דיאז אל בין ידיו המגוננות של קרוז, שוודאי עמד על ארגז קטן רוב ימי הצילומים כדי לא להתפדח. מבחינתה, התפקיד לא השתנה בהרבה. כמו ב"ונילה סקיי", גם כאן היא בעיקר צורחת ומנופפת בידיה. גם קרוז חוזר להופעה המוכרת של הסוכן הכל יכול בעל הגוף השרירי והשיער פרסומת לשמפו שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא פרסומת לשמפו, היא נקבה היסטרית. קרוז ודיאז ב"כמו יום ולילה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרוז מגלם את רוי מילר, סוכן CIA שמושך בחורה תמימה, ג'ו?ן הייבנס (דיאז), אל תוך מזימה חובקת עולם על מנת להגן על נער פלא שהמציא את ה"זפיר", סוללה מיניאטורית בעלת עוצמה כבירה. סוחר נשק כמו גם גורם מושחת ב-CIA מנסים לשים ידיהם על הסוללה המצוינת, ורוי, הנמלט מהמבקשים את ראשו ואת הזפיר, משתמש בג'ו?ן כדי להעביר את הסוללה. בשלב זה כנראה, היא מתחבבת עליו והוא גורר אותה איתו - לא לפני שהוא מסמם אותה - על פני הגלובוס. כשהיא לא מורדמת, הוא אומר לה משפטים כמו "אני הולך להרוג אותם, ואני כבר חוזר".

ובאמת, עדיף היה שדיאז תמשיך לישון. בכל סצנה שבה הדמויות מדברות זה פשוט לא עובד, וכל סצנות האקשן המוגזמות עד קומיות מעוררות גיחוך ונראות כמו משחק מחשב גרוע. באחת הסצנות מרכיב מילר את הייבנס על אופנוע ושועט איתה בסמטאות סבילייה כשהרעים רודפים ויורים עליהם. לפתע היא לוקחת לידיה שני תתי מקלע, עוברת לשבת מול מילר, מחסלת את הרעים ביריות מדויקות ואז חוזרת בשלווה למקומה מאחורי מילר. וזה מבחורה ששלוש סצינות קודם לכן קיבלה לידיה את אותם תתי מקלע כדי להגן על עצמה ובטעות ריססה את סביבתה בכדורים תוך כדי צווחות דורשות כאפה (ארגוני הנשים, נא להישאר במקומותיכם, גם אם גבר היה צווח ככה, הוא היה דורש כאפה). בסצינה אחרת מחוררים הרעים את מילר ביריות והוא נופל מגובה רב אל תוך נהר. כמה סצינות מאוחר יותר הוא מופיע, מחויך, ללא שריטה וללא הסבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל מטרת הסרט היא להראות שקרוז עדיין משהו משהו. מתוך "כמו יום לילה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל עזבו, "כמו יום ולילה" הוא אפילו לא סרט קיץ מטופש שמיועד לבדר לכם שעתיים מהחיים. זה כבר היה משהו. הוא פשוט סרט שמיועד לעשות מקום לאגו הגדול, ושעדיין זקוק כנראה לחיזוקים, של טום קרוז בן ה-48. תפקידו בסרט מצריך אותו להרוג עשרות אנשים בתוך דקות אחדות, להנחית מטוסים בשדות תירס, לקפוץ בין בניינים, לעצור את נשימתו מתחת למים למשך המון זמן, לשרוד על איים בודדים, וכמובן לחייך חיוכים גבריים חושפי שיניים מולבנות ולפשוט את חולצתו בכל הזדמנות והכל - כדי שנראה שהוא עדיין שמור משהו משהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully