וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד לה שאפל בישראל: "שיזדיינו האמנים שלא רוצים לבוא"

דניאל זילברברג

19.7.2010 / 13:44

"האמנים שלא הגיעו לישראל הם צבועים ", אמר הצלם הנודע במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת תערוכתו במוזיאון תל אביב. "זו התערוכה החשובה בחיי", הוסיף

הצלם הנודע דיוויד לה שאפל בארץ ויש לו הרבה מה להגיד על האמנים שבוחרים להחרים את ישראל. "האמנים שהחליטו לא להגיע לישראל הם צבועים ומצידי שילכו להזדיין", אמר היום (שני) לה שאפל במסיבת עיתונאים שהתקיימה במוזיאון תל אביב לכבוד פתיחת התערוכה שלו במקום ביום חמישי הקרוב.

לדבריו, לא מעט אמנים ניסו לשכנע אותו לבטל את ביקורו בישראל אבל הוא דחה את טענותיהם בתוקף. "הפסקתי להקשיב לאנשים כבר בתיכון", אמר לה שאפל. "האמנים אמורים להיות האנשים המוארים, אלו שמבינים שהתרומה שלהם למאבק היא לא באמירות חסרות תוכן כמו הקריאה לחרם תרבותי".

דייויד לה שאפל במוזיאון תל אביב לאמנות, יולי 2010. אורי לנץ
"הפסקתי להקשיב לאנשים כבר בתיכון". לה שאפל/אורי לנץ

לה שאפל סיפר שכבר בביקורו הראשון בישראל בגיל 19, כמתנדב צעיר בקיבוץ שדות ים, הוא "התלהב מהמקום ומהתרבות המקומית". לדבריו, הוא ביקר במוזיאון תל אביב אולם לא האמין שיגיע היום והוא יציג תערוכה במקום. "התערוכה במוזיאון תל אביב היא החשובה בחיי".

לה שאפל דיבר על עבודותיו ועל הביקורת שהוא מעביר בהן."העבודות שלי ביקורתיות כלפי תרבות הצריכה המוגזמת, כלפי כל אלו שמאמינים לעולם הפרסום שמלמד אותם שאם הם יקנו את זוג הנעליים ה-400, הם יהיו מאושרים", הוא אמר. "כל האנשים שחייהם נראים כמו פרק בסקס והעיר בגדולה הם אלו שאני מבקר. אין לי ביקורת כלפי חברה מסוימת או גוף כללי, אבל מאד חושב לי להעביר מסר של הומניזם במקום צרכנות שטחית ומוגזמת".

"אנחנו חיים בעידן פוסט- שוק", הוא הוסיף. "אי אפשר כבר לעורר הלם בקהל, ואני לא מנסה להיות פרובוקטיבי עם עירום בצילומים שלי. להיפך, הערום שאני מציג מנסה להשלטת בחזרה על הדימוי היפה והטבעי של גוף האדם. הרי בסופו של דבר גופנו הוא הדבר היחיד שבאמת שייך לנו, ויישאר איתנו אחרי התרסקות האימפריה. גם כולנו רוצים להיות יפים, אני לא מסכים שיש סתירה בין האינטלקטואלי והיפה- גם האדם החושב יכול לדאוג לחיצוניות שלו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לה שאפל סיפר על ביקורו הראשון בארץ בגיל בקיבוץ שדות ים. העבודהdeluge crop 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה שאפל רכש את שמו הבינלאומי בזכות צילומי אופנה של סלבריטאים. אחד מהם היה מייקל ג'קסון שהוא ולה שאפל הפכו לחברים טובים. "הוא היה חבר מאד טוב שלי, ואני חושב שהעולם צלב אותו, ולא בצדק", סיפר לה שאפל במסיבת העיתונאים. "הוא היה מרטיט. המוזיקה שלו היתה יפהפייה, היה לו לב טוב, היה לו מסר של אור ושל שלום, מסרים יפהפיים וקלילים, ועצם העובדה שהתקשורת הפכה אותו למפלצת, עם האשמות שהוא פדופיל ומשוגע, זה עצוב נורא. במיוחד כשהכנסייה מגנה בגלוי על כמרים שהם פדופילים, ואילו מייקל לא היה פדופיל ועדיין צלבו אותו".

מלבד לה שאפל השתתפו במסיבת העיתונאים גם מוטי עומר מנהל מוזיאון תל אביב ואוצרת התערוכה נילי גורן. " זוהי תערוכה ייחודית ומיוחדת שנאצרה במיוחד עבור מוזיאון תל אביב", סיפר עומר. גורן סיפרה על תהליך האוצרות ואמרה כי "החומרים שמוצגים בתערוכה בתל אביב הם לא חומרים צפויים". לדבריה, לה שאפל מבקש לדבר בהם "על ערכים בשפה פופולרית וזוהי תרומתו הגדולה לעולם האמנות. הגישור בין המסחרי והאמנותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully