וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע הברזילאי חוגג עשור

אייל דץ

20.7.2010 / 15:30

במסגרת הפסטיבל, שיתקיים בסינמטקים ברחבי הארץ, יוקרנו 15סרטים, מהם 10 עלילתיים ו- 5 סרטים דוקומנטריים חדשים. הסרט הפותח את הפסטיבל הוא "עיניים כחולות" של ז'וז'ה ז'ופילי

פסטיבל הקולנוע הברזילאי יחגוג בחודש הבא את שנתו העשירית. השנה יוקרנו במסגרת הפסטיבל 15 סרטים, מהם 10 עלילתיים ו- 5 סרטים דוקומנטריים חדשים, סרטי מוזיקה, דרמות, קומדיות, סרטי גאווה ועוד. הפסטיבל ייפתח ב 1 באוגוסט ויתקיים במהלך החודש בסינמטקים ברחבי הארץ: תל אביב, חיפה, ירושלים ושדרות. את הפסטיבל מנהל אמנותית שלמה עזריה והוא מתקיים בתמיכת משרד התרבות הברזילאי, שגרירות ברזיל בישראל, קרן אוסטרובסקי ועוד.

הסרט הפותח את הפסטיבל הוא "עיניים כחולות" של הבמאי ז'וז'ה ז'ופילי. הסרט מביא את סיפורו של קצין הגירה בנמל התעופה של ניו יורק. המתעמר בקבוצת מהגרים מדרום אמריקה ומביא למותו של בחור ברזילאי, לאחר שהוא יוצא מהכלא הוא נוסע לברזיל כדי למצוא את קרובי המשפחה של קורבנו. התסריטאי של הסרט, פאולו האלם, יגיע לישראל כאורח הפסטיבל.

בין הסרטים הבולטים בפסטיבל השנה ניתן למצוא את הסרט "זמן חרדה" המבוסס על אירועים אמיתיים שאירעו ב2006 בסאו פאולו הידועים גם כ"אירועי ה-11 בספטמבר הברזילאיים". אירועים שהובלו על ידי ארגוני פשע שיצאו בהתפרצויות אלימות כנגד אזרחים ומוקדי רשויות שונים בעיר. השחקנית הראשית של הסרט דניז ויינברג תגיע להקרנת הסרט.

אורחת נוספת שתגיע לפסטיבל היא אנה קרבאטי שמשחקת בסרט "הדיירים" המספר בהומור על חייהם של משפחה החיה בשכונת עוני ברזילאית.

השנה יוקרנו לראשונה בפסטיבל גם סרטים העוסקים בחייהם של קהילת הלהט"בים בברזיל, ביניהם: "אלביס ומדונה" רומן הטרוסקסואלי מהוסס בין גבר שרוצה להיות אישה, לאישה חובבת נשים. סרט מסקרן ופרובוקטיבי נוסף הוא הסרט "מההתחלה ועד הסוף" המספר את סיפורם של שני אחים למחצה, לאחר מותה של אמם, שהאהבה הגדולה ביניהם מקבלת נופך מפתיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully