וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובות אמנות לעם לאמנים ישולמו ע"י משרד התרבות

אייל דץ

21.7.2010 / 14:57

בעקבות התערבות העליון הוחלט כי ימונה חשב מלווה שיבדוק את חובות אמנות לעם לאמנים, כאשר הסכום שייקבע יועבר להם ישירות על ידי משרד התרבות. שני הצדדים טוענים: ניצחנו

לאחר שנה וחצי של מאבק משפטי ולאחר הסכמה בין משרד התרבות לעמותת אמנות לעם, הוחלט היום (רביעי) כי המשרד יעביר לאמנים ולמוסדות התרבות את הכספים אותם היו אמורים לקבל במסגרת פעילותם עם העמותה. בית המשפט העליון קבע כי הכספים יועברו ישירות לאמנים על ידי משרד התרבות ולא דרך הנהלת אמנות לעם.

בנוסף, קיבל בית המשפט את הצעת משרד התרבות וקבע כי ימונה חשב מלווה שיבדוק את חובות עמותת אמנות לעם למוסדות התרבות והאמנים. כמו כן, סכום שייקבע על ידי החשב יועבר לאמנים ישירות על ידי משרד התרבות. בית המשפט הורה לעמותה לחשוף בפני החשב שימונה את כל המסמכים שיהיו דרושים לו לצורך מילוי תפקידו.

התערבות בית המשפט העליון באה בעקבות עתירת עמותת "אמנות לעם" בדרישה לקבל את הכספים המגיעים לה ממשרד התרבות והאוצר. בין היתר דרשה העמותה את יתרת התקציב לשנת 2008 בסך כולל של 985,400 שקלים במסגרת כספי התמיכות שאושרו לה על ידי משרד התרבות. בנוסף, דרשה הנהלת העמותה תשובות מדוע לא קיבלו עדיין את התקציב לשנת 2009 בסך כולל של 6 מיליוני שקלים ובהתאם להתחייבות שקיבלו ממשרד האוצר והתרבות.

במשרד התרבות מנגד סירבו להעביר את הכספים ל"אמנות לעם" וטענו בתגובה לעתירה כי נטען כי העמותה פעלה באופן לא תקין ו"בזבזה כספי ציבור למטרות שאינן קשורות כלל להפצת תרבות בפריפריה". בתשובה של משרד התרבות לעתירה נטען, כי "העותרת מבקשת לקבל כספי תמיכות שאינם מגיעים לה כדין, ולאחר שהמידע בידי המשיבים העלה כי כספי תמיכות שקיבלה נוצלו למטרות זרות ובניגוד למבחני התמיכה, ולאחר שנמצא כי העמותה מתנהלת באופן בזבזני, לא יעיל ולא תקין, הכל בניגוד למבחני התמיכה הרלוונטים".

ב"אמנות לעם" הביעו שביעות רצון מההסכם בין שני הצדדים ומהתערבות בית המשפט בהעברת הכספים. "אני שמח שלאחר שנה וחצי שבהן משרד התרבות התעלל באמנים משיקולים פוליטיים בלבד של השרה לימור לבנת, האמנים יקבלו סוף סוף את כספם וזאת בזכות המאבק שלנו", אמר ישראל גל, יושב ראש אמנות לעם לוואלה! תרבות. לדבריו, "אנחנו נפעל בכל כוחנו נגד החברה הפרטית שהקימה לבנת (חברה שהוקמה על ידי ההסתדרות הציונית ואמורה לפעול במקום אמנות לעם - א.ד) ושכבר בשנה הבאה יתקיים מכרז מסודר בנושא. אמנות לעם תמשיך לפעול כבעבר".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה להסכם, כי "אנו מקווים כי החשב המלווה ימונה במועד מוקדם ככל הניתן וישלים בדיקתו בהקדם על מנת שהפגיעה הנמשכת של אמנות לעם תגיע לקיצה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully