וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל האנימציה והקומיקס חוגג עשור

עינב שיף

25.7.2010 / 14:05

האירוע המרכזי לאמנות האנימציה, הקומיקס והקריקטורה יתקיים בסינמטק תל אביב בסוף אוגוסט, עם אות הוקרה ליוסי אבולעפיה, אורחים בינלאומיים ומופעי מוזיקה מיוחדים

הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה יחגוג השנה עשור לקיומו, בסדרת אירועים שתתקיים בין התאריכים 17-21 באוגוסט בסינמטק תל אביב, תחת ניהולו האמנותי של ניסים חזקיהו ואוצר האנימציה דודו שליטא.

גולת הכותרת של האירועים היא הענקת אות יקיר הפסטיבל ליוסי אבולעפיה, אנימטור ומאייר ותיק, שלצד עבודתו בטלוויזיה וספרים שהוציא גם ניהל את יחידת האנימציה של בצלאל במשך ארבע שנים (1996-2000) ועוד. הפסטיבל אף מביא שני אורחי כבוד: הקריקטוריסט מורדילו מארגנטינה ורון דיימונד, מייסד חברת ACM הנחשבת לאנימציה. דיימונד יציג בפסטיבל את "מופע המופעים" – סדרת סרטי אנימציה באצירתו ובתוכם סרטים שהפיק. כמו כן, יקיים דיימונד מפגש פתוח לקהל הרחב וכן לאנשי מקצוע.

אירועים נוספים בפסטיבל הם "בעקבות מטרופוליס", פרויקט שינחה דודו ויצטום בעקבות סרטו של פריץ לאנג. כמו כן, יוקרנו סרטים בינלאומיים במסגרת "עולמי 1 קצר וקולח", ו"עולמי 2, צבע טרי". המסגרת "אנימציה על השטיח האדום" תוקדש לסרטי אנימציה שהיו מועמדים או זכו באוסקר, מסגרת מיוחדת לסרטים אודות בריאת העולם.

האנימציה הישראלית תזכה לכבוד במסגרת "אסיף 2010", עם שלוש הקרנות של אנימציה ישראלית ליוצרים ישראלים וכן התחרות השנתית של ארגון האנימטורים בישראל. במופע אחר, מיקי גבריאלוב יבצע משיריו על רקע סרטי אנימציה, כמו גם המוזיקאי והמנצח גיל שוחט שיופיע ב"קונצ'רטו לפסנתר ואנימציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully