וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקולנוע הבריטי בסכנה?

אייל דץ

27.7.2010 / 10:06

שר התרבות הבריטי ג'רמי האנט הודיע על סבב קיצוצים בתקציב התרבות שכולל פגיעה קשה במועצת הקולנוע הבריטית. יו"ר המועצה: "החלטה רעה שכולנו עוד נצטער עליה יום אחד"

תעשיית הקולנוע הבריטית סוערת בעקבות החלטת הממשלה לבצע קיצוץ חד בתקציבה של מועצת הקולנוע הבריטית, הקרן המרכזית למימון קולנוע בריטי. ביום שני הודיע שר התרבות הבריטי, ג'רמי האנט, על סבב קיצוצים בתקציב התרבות שכולל מלבד הפגיעה הקשה במועצת הקולנוע הבריטית גם קיצוצים חדים בתקציבי המוזיאונים, הספריות והספורט. סך הכול כוללת ההחלטה של הממשלה קיצוץ ב-15 גופי תרבות מרכזיים כאשר מועצת הקולנוע הבריטית סופגת את הפגיעה הקשה ביותר.

מועצת הקולנוע הבריטית הוקמה על ידי ממשלת הלייבור בשנת 2000, במטרה לפתח ולקדם את הקולנוע הבריטי. התקציב השנתי של המועצה עומד על 24 מיליון לירות שטרלינג והיא מאגדת בתוכה את המכון הבריטי לקולנוע וגופים קולנועיים אחרים. בין שאר תפקידיה כלולים חלוקתם של כספי הלוטו לגורמים השונים. המועצה עזרה לפיתוחם של למעלה מ-900 סרטים בעשור האחרון.

"זוהי החלטה רעה שנעשתה ללא התייעצות או דיונים כלשהם" אמר טים בוון, יו"ר מועצת הקולנוע הבריטית. "אנשים יסתכלו יום אחד לאחור להצהרתו של שר התרבות ויגידו שזו היתה טעות עצומה שנעשתה מחשיבה לטווח קצר . הקולנוע הבריטי הוא אחת מהתעשיות הצומחות בבריטניה ומגיע לו יותר". לצד בוון, סוערת כל צמרת הקולנוע הבריטית. המגיב החריף ביותר עד כה הוא הבמאי מייק לי, מהבמאים הבריטיים החשובים בעולם, שטען כי מדובר בהחלטה שערורייתית. "לחסל את מועצת הסרטים דומה לחיסול מערכת הבריאות הלאומית", אמר לי. "זה לחלוטין לא לעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully