וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן נגד אוליבר סטון

29.7.2010 / 0:36

מגזין The Wrap מדווח כי המיליארדר יליד ישראל פנה ל-CBS, העתידה לשדר את סדרת התעודה של הבמאי בשל הערותיו. "הוא צריך להצטרף למל גיבסון בדרך לפרישה", אמר סבן

איש העסקים הישראלי לשעבר, חיים סבן, קרא לרשת הטלוויזיה האמריקאית CBS לבטל את השידור של סדרה תיעודית חדשה של במאי הקולנוע האמריקאי אוליבר סטון בעקבות התבטאויותיו של האחרון בדבר שליטת היהודים בתקשורת בארה"ב.

"סטון הוא ללא ספק אנטישמי ואנטי-אמריקאי", אמר סבן, שהונו מוערך ביותר משלושה מיליארד דולר, בראיון לאתר TheWrap. "צריך לעזור לאיש הזה לצאת לגימלאות ולהצטרף אל מל גיבסון בשממה, ואז הוא יוכל להטיף לאנטי-אמריקאיות ולאנטישמיות", הוסיף סבן. "כל מי שעובד עם האיש הזה צריך להתבייש בעצמו".

סבן אמר עוד בראיון כי הוא פועל לשכנע את חבריו בהוליווד להפסיק לעבוד עם סטון, וכי הוא יצר קשר עם מנכ"ל CBS, לזלי מונווס, וקרא לו לבטל את שידורה של סדרת התעודה החדשה של סטון, "ההיסטוריה הסודית של אמריקה", העוסקת בהיסטוריה של ארה"ב. הסדרה, אשר כוללת 10 פרקים, אמורה להיות משודרת ב-CBS החל מחודש ינואר.

סטון, בן ה-63, החתום על סרטים מצליחים דוגמת "וול סטריט" ו"פלאטון", התנצל אתמול על דברים שאמר בראיון לעיתון הלונדוני "סנאדיי טיימס" לגבי שליטת היהודים בתקשורת והאופן שבו מיוצגת השואה במדיה. "הסקתי מסקנה באופן מגושם על השואה, ועל כך אני מתנצל ומתחרט. היהודים כמובן אינם שולטים במדיה או בכל תעשייה אחרת. העובדה שהשואה עודנה נושא חשוב ועדכני בימים אלו היא למעשה קרדיט גדול לעבודה הקשה של אנשים רבים המחויבים לזיכרון של אותן זוועות, ואלו אכן היו זוועות", אמר סטון בהתנצלות שפירסם אתמול.

בראיון של סטון לעיתון "סאנדיי טיימס" שפורסם בתחילת השבוע, סיכם את שלמד במהלך העבודה על הסדרה. בין הנושאים השונים ציין סטון כי "האמריקאים ממשיכים להתמקד בשואה רק בגלל השליטה היהודית על המדיה" והתייחס לשדולה היהודית בוושינגטון כחזקה ומשפיעה ולקשר בין ישראל לארצות הברית כהרסני עבור ארצו. סטון התייחס גם להיטלר באומרו כי המנהיג הנאצי פגע בעם הרוסי יותר מאשר ביהודי.

עם זאת, בראיון ל-TheWrap, אמר סבן כי התנצלותו של סטון אינה אמינה בעיניו. "זה שקוף כי זו התנצלות מזויפת", אמר סבן. "סטון מתבטא באופן עקבי באופן אנטי-אמריקאי ואנטישמי. אני מכבד את זכותו לחופש ביטוי, ואני מקווה שהוא יכבד את זכותי".

בסתיו האחרון יצא סבן בחריפות נגד קריאות להחרים אירוע מחווה לתל אביב שנערך בפסטיבל הקולנוע בטורונטו במחאה על המשך הכיבוש של ישראל בשטחים. "תמיד היו בעולם אנטישמים", אמר סבן בראיון לעיתון "לוס אנג'לס טיימס" בספטמבר 2009. "יש עכשיו בעולם אנטישמים ותמיד יהיו בו כאלה, אבל אנשי מדינת ישראל תמיד חיו ושגשגו, ותמיד ימשיכו לעשות כן. תסלחו לי שונאי היהודים, אתם אלה שמפסידים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully