וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן נגד אוליבר סטון

עינב שיף

29.7.2010 / 1:04

המיליארדר הישראלי לשעבר יצא בחריפות נגד דבריו של הבמאי נגד יהודים: "הוא צריך להצטרף למל גיבסון". בנוסף, ביקש סבן מ-CBS שלא לשדר את הסדרה החדשה של הבמאי

ההתנצלות של אוליבר סטון על דבריו, שמהם נטען כי עלתה נימה אנטישמית ("היהודים שולטים בעולם התקשורת"), לא הספיקה למיליארדר היהודי ויליד ישראל חיים סבן. מגזין The Wrap מדווח על מייל תגובה שקיבל מסבן בנושא, ובו התקפה חריפה על אחד הבמאים הבכירים בהוליווד: "הוא צריך להצטרף למל גיבסון בדרך לפרישה", כתב סבן. "שם הוא יוכל להפיץ את דבריו האנטי-אמריקאיים והאנטישמיים בפרא אליו הוא שייך. ההתנצלות שלו מזויפת, הוא צריך להתבייש בדבריו. לא היה דבר בהתנצלותו שהספיק כדי להרגיע את הזעם שבי".

בנוסף, פנה סבן לרשת CBS, האמורה לשדר את סדרת התעודה החדשה של סטון שלצורך קידומה העניק את הראיון מעורר המחלוקת לסאנדיי טיימס, ודרש ממנה שלא לשדר אותה. לדברי The Wrap, סבן יצר קשר עם ראשי הערוץ והעביר את בקשתו. לדבריו, גם ארי עמנואל, ראש סוכנות הייצוג המובילה WME ואחיו של ראש סגל הבית הלבן, רם עמנואל, פנה לרשת באותה בקשה. מ-WME סירבו להגיב לדברים.

לעומת סבן, הליגה נגד השמצה פרסמה הודעה רשמית בה הודיעה כי מבחינתה, המחלוקת עם הבמאי הסתיימה: "אני מאמין שהוא הבין מה היו הבעיות והיכן הוא טעה", אמר מנכ"ל הארגון, אייב פוקסמן. "זה שם סוף לנושא".

לדברי פוקסמן, סטון התנצל בפניו בשנית על הדברים ואמר כי "זה היה מוטעה לומר שישראל או הלובי הפרו-ישראלי הם אלו שאשמים במדיניות החוץ הכושלת של ארצות הברית. כמובן שזה לא נכון ואני מתנצל שהמעידה הלא ראויה שלי הציגה את הסטריאוטיפ השלילי הזה". פוקסמן אף הוסיף כי סטון יצא נגד כל סוג של אנטישמיות: "אני מתנגד לכך קטגורית", אמר סטון על פי פוקסמן.

סערת אוליבר סטון התעוררה מחדש ביום ראשון האחרון, עת התפרסם ראיון של הבמאי בסאנדיי טיימס ובו דברים חריפים על שליטה לכאורה של היהודים בתקשורת שהביאה להתמקדות בשואה מבין שאר אירועי מלחמת העולם השניה. סטון התנצל מאוחר יותר על דבריו בהצהרה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully