וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים יוצא לדרך

עינב שיף

1.8.2010 / 9:33

פסטיבל בעיר רחובות יתמקד השנה בנשים באיזורי סכסוך וייפתח בהקרנת סרט על נשים אירניות. 17 סרטים ישראלים יוקרנו בפסטיבל, ביניהם זוכה פרס י-ם "שתיקת הארכיון"

נשים באיזורי סכסוך מתמשך יעמדו במרכז הפסטיבל הבינלאומי השביעי לסרטי נשים, שייפתח ברחובות ב-1 בספטמבר. במסגרת הפסטיבל, הנערך ביוזמת עמותת "נשים בתמונה" ועיריית רחובות, יוקרנו 60 סרטים, מהם 17 סרטים ישראלים באורך מלא בתחרות הרשמית, לצד סרטים בינלאומיים שיוצרותיהם יגיעו לישראל לכבוד הפסטיבל ושמותיהן יפורסמו בהמשך.

סרט הפתיחה של האירוע הוא "נשים ללא גברים" של היוצרת האירנית שירין נשאט, המבוסס על ספרה של שחרנוש פרסיפור המצייר דיוקן עדכני של מצב הנשים באירן. "ייצוגן של נשים במשא ומתן לשלום הוא עדיין אפסי", מסרה ענת שפרלינג-כהן, מנהלת הפסטיבל. "היות ואנו מתגוררות כאן, בקונפליקט תמידי, ביקשנו לחקור באמצעות קולנוע של נשים, את ההשפעה שיש לסכסוך המתמשך על חיינו. חייהן של הנשים בסרטים אלו מושפעים באופן ישיר מלחימה מתמשכת, סגר, שנאה, ניצול, מוות ופחד. היותנו מדינה בעלת קודים צבאיים, נשלטת על ידי גברים ופועלת על פי דפוסים גבריים לוחמניים, הביאה דפוסים אלה לחלחל חלחול עמוק ולעתים בלתי מודע לכל מרכיב ונדבך בחיינו".

הסרטים שיתמודדו בתחרות הרשמית הם "קרבת דם" של נעה בן הגיא, "קוראים לי אחלאם" של רימא עיסא, "סוררת" של ענת יוטה צוריה, "מאיה" של מיכל בת אדם, "מילה Mom ואני" של לימור פנחסוב, "בת 60 מחפשת אהבה" של נילי טל, "אסמר" של איריס רובין, "ארבעה סיפורים מהנגב של מאי אלפראונה, כאמלה אבו זעיל'ה, יוסרה אבו כף ומוראד אלפראונה, "אני לא פיליפינה" של ענת תל, "קרבת דם" של נעה בן הגיא "מלכת ירושלים" של דליה מבורך ודני דותן, שיתמודדו גם עם "פנינה פיילר אחות קומוניסטית".

שני סרטים ישראלים בולטים שיוקרנו בפסטיבל הם "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי, לצד "77 מדרגות" של אבתיסאם מראענה.

הסרטים הקצרים שיתמודדו בתחרות הפסטיבל הם "בין השורות" של סמדר זמיר, "אצבע במים" של הדר אגייב, "בעלת הנס" של מיכל אבולעפיה ומורן סומר, "בקרוב אצלך" של אורית יעקבי, "דיפלומה" זוכה הפרסים של יעל קיים, "חנוכת בית" של לינה גרצמן, "עורי" של עדי אורן ורועי גוטמן, "פנים של זר" של שני יפרח ו"תסנים" של עילית זקצר. הזוכים בפרסים יוכרזו ב-6 בספטמבר. למחרת, יומו האחרון של הפסטיבל, ייערך ערב מחווה לנשים אשר לקחו חלק בייסוד העיר רחובות, החוגגת השנה 120 שנים לקיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully