וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלט והמכונה" זכתה בפסטיבל מסרחיד

אייל דץ

1.8.2010 / 13:48

הפסטיבל, שבו מוצגות הצגות יחיד בשפה הערבית ננעל עם ההכרזה על "המלט והמכונה" בביצוע איהאב סלאמה כזוכה בפרס ההצגה הטובה ביותר. ציון לשבח הוענק להצגה "שמות"

פסטיבל המסרחיד להצגות יחיד בשפה הערבית ננעל במוצאי שבת בעיר העתיקה בעכו. ההצגה "המלט והמכונה", בביצוע השחקן איהאב סלאמה נבחרה להצגה הזוכה בפסטיבל. ההצגה היא עיבוד של המחזאי והבמאי, סאמח חיג'אזי, לכתביהם של שקספיר, היינר מולר וממדוח עלוואן.

צוות השופטים, שכלל השנה את קסאם שעבאן, מנהל תיאטרון בית הגפן ובמאי, השחקנית' סמיה קזמוז בקרי, הבמאי טהשחקן חאלד עוואד, והמחזאית סמאח בסול, ציין כי הוא בחר בהצגה "המלט והמכונה", "בזכות הרמה הגבוהה במיוחד של כל מרכיביה והמשחק המרשים של השחקן איהאב סלאמה וכן בזכות העיבוד המרתק של הבמאי סאמח חיג'אזי אשר לקח מקורות שונים והרכיב מהם יצירה קוהרנטית. הבימוי המושלם ,התפאורה והתאורה המקצועית הפיוטית והמורכבת, כל אלה הביאו את הצוות לבחור באופן גורף ביצירה זו".

ציון לשבח הוענק להצגה "שמות" מאת רועי רשקס, בביצוע השחקן ביאן ענתיר. ההצגה בבימוי עדי אדואן עוסקת בפליט אוניברסלי שנע ונד ברחבי העולם בחיפוש אחר שם ובית. בנימוקיהם כתבו השופטים: "המחזה נכתב במקור במיוחד לפסטיבל על ידי המחזאי הישראלי, רועי רשקס, עובד ותורגם לערבית על ידי הבמאי עדי אדואן. זוהי דוגמא מובהקת לשיתוף פעולה מבורך בין יוצרים פלסטינים לישראלים, שמביאה לידי ביטוי הלכה למעשה של הגשמת האני מאמין של פסטיבל המסרחיד". צל"ש נוסף הוענק לאמן איאס נטור על התפאורה והתאורה בהצגות "המלט והמכונה" ו"שמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully