וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בתקנון פרס ספיר

עינב שיף

1.8.2010 / 17:39

לאחר שערוריית ביטול הפרס בשנה שעברה, החליטו בדירקטוריון הקרן המעניקה את הפרס היוקרתי לבטל את הקול הכפול של יו"ר חבר השופטים. הפרס לשנת 2010 יוענק בראשית 2011

סופית: פרס ספיר יוענק בשנת 2010, עם שינויים משמעותיים בתקנון הפרס כפי שהציג היום (ראשון) מפעל הפיס. "בחודשים האחרונים נערכנו להענקת הפרס ועסקנו ברה - ארגון מקיף שכלל הקמת אגף חדש המרכז את תמיכת הפיס בתרבות ואמנות אמר מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק. דוברת המפעל, דולין מלניק, אמרה כי תקנון הפרס החדש הוא תוצאה של הסקת מסקנות מאירועי הפרס שהוענק לאלון חילו ובוטל, בשל חשד לניגוד עניינים עם חבר השופטים.

אז מהם השינויים? ראשית, מועד הענקת הפרס לשנת 2010 יהיה השנה, באופן חד פעמי ברבעון הראשון של 2011 ובעתיד בסוף השנה הלועזית, כדי להפרידו משבוע הספר. שנית, הספר הזוכה יתורגם לערבית, בנוסף לתרגום לשפה זרה על פי בחירתו של הזוכה. שלישית, לפני שתפורסם הרשימה המקוצרת של חמשת המועמדים הסופיים לפרס, תפורסם רשימה של 12 ספרים, כדי להגביר חשיפה לכותרים בולטים נוספים על פי חבר השופטים. שינוי נוסף הוא ביטול קטגוריית הספר המתורגם, בשל מיעוט משתתפים בשנים האחרונות.

שינויים נוספים נוגעים ישירות לאי הסדרים ששררו בוועדת הפרס בשנה שעברה. אחד מהם הוא ביטול "הקול הכפול", המאפשר ליו"ר חבר השופטים קול נוסף במקרה של שיוויון. יושב הראש הקודם של הוועדה, יוסי שריד, ניצל את קולו כדי לאפשר את זכייתו של אלון חילו, שהציתה את הסערה. בנוסף, כל מו"ל יוכל להגיש עד חמישה כותרים לפרס, ארבעה לפרס ספיר עצמו ואחד לפרס לספר ביכורים. כמו כן, ניתן להגיש לפרס כותר שיצא לאור באופן מקוון.

סכום פרס ספיר נותר על 150 אלף שקלים לזוכה ו-25 אלף שקלים לארבעת מחברי הספרים ברשימה הסופית וכן אותו הסכום לזוכה בפרס לספר ביכורים. חבר השופטים ימשיך לכלול 7 שופטים, כולל יושב הראש החדש, שיהיה פרופ' זאב צחור, כפי שפורסם בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully