וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערת המצעדים: דפנה לוסטיג על מגנטיק מן, יולנדה בי קול, אנריקה איגלסיאס ועוד

דפנה לוסטיג

3.8.2010 / 11:11

דפנה לוסטיג עושה לכם סדר בכל מה שחם בפופ: מהכניסה המלכותית של הדאבסטפ למיינסטרים, דרך הבת של סטינג ועד הקאמבק של אנריקה איגלסיאס

Magnetic Man

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כניסה מפוארת למיינסטרים. עטיפת הסינגל "I Need Air" של מגנטיק מן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במגנטיק מן חברים בנגה וסקרים, שני כוכבים גדולים של עולם הדאבסטפ, שגם כיכבו לא מעט במדור הרשמקול של וואלה! תרבות. יחד עם יוצר נוסף ושמו ארטוורק, מגנטיק מן הם סופר גרופ בז'אנר שלהם. אבל אל תטעו - גם אם בקומפורט 13 כל ילדה מכירה אותם, עבור רובו של עולם הפופ בנגה וסקרים הם אנונימיים, למרות שהם מוכרים באנגליה (ובהולנד) ולמרות ששניהם נגעו בעבר בהכרה רחבה יותר - סקרים עם הרימיקס המינורי והמופלא ל- "In For The Kill" של לה רו ובנגה עם הלהיט "Night" – קייטי פרי יכולה לישון בשקט.

"I Need Air", סינגל הבכורה של השלישייה שמתפמפם עכשיו באגרסיביות באנגליה, מפר את מאזן האנונימיות של מגנטיק מן ומעניק להם הצלחה מיינסטרימית ראשונה. חשוב מכך, "I Need Air" נותן לעולם הדאבסטפ את להיט הקרוס אובר הראשון של הז'אנר, עם מקום של כבוד במצעד המרכזי והכרה המונית בז'אנר יחסית עלום, למרות שאמנים כמו ג'יי זי וריהאנה כבר הפגינו אהבתם אליו באלבומיהם הקודמים.

השיר לכשעצמו הוא לא ממש קטע דאבסטפ מייצג - החפירות והצלילים הכבדים האופייניים לז'אנר ננטשו והוחלפו בווקאל מחשמל ומלודיית עליות קלאסית, מרוממת וצ'יזית כאחד. אבל למעריצי הדאבסטפ אין מה לדאוג - אם לשפוט על פי המייספייס של מגנטיק מן, האלבום המלא של השלישייה יחזור למקורות, כשבינתיים "I Need Air" הוא פנינת פופ קיצית וממכרת שעושה עבורם עבודת יח"צ מצוינת. להיט שכל תחנת רדיו צריכה להיות גאה להשמיע. כן, גם אלה בישראל.

יולנדה בי קול ו-DCUP

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תסתכלו עלינו, אנחנו צ'יזיים. יולנדה בי קול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם אנחנו כבר עוסקים בלהיטי קיץ, אז אי אפשר שלא להתייחס ללהיט הגדול של העונה. "We No Speak Americano" הוא קטע של שלושה מפיקים אוסטרלים, ששוהה כעת בטופ פייב של רוב המדינות בעולם המערבי. בשבדיה, הולנד, דנמרק ואנגליה וגם בישראל הוא גם הצליח להעפיל עד למקום הראשון והכל בזכות סימפול מוצלח משיר איטלקי משנות החמישים, כמה צלילי אלקטרו פשטניים וקליפ חמוד יחסית. ולמרות שקטע אחר שלהם נקרא " Villalobos For Presidente", אולי על שם אהבתם של היוצרים למפיק הטכנו הנחשב ריקרדו וילהלובוס, אין לחשוד ב"We No Speak Americano" שהוא קטע אלגנטי או איכותי במיוחד, מדובר ברינגטון מהזן המצוי. מצד שני, מלהיט שעליו חתום מפיק שמתנאה בשם הגראפי DCUP (ולמי שלא מבין – שיסור ל"מסע בארץ הציצים" של אביעד קיסוס), אי אפשר באמת לצפות למשהו אחר.

קוקו

I blame Coco. Simone Joyner, GettyImages
תסביך אלקטרה? קוקו סאמנר עם I Blame Coco בהופעה/GettyImages, Simone Joyner

הרבה שמות שסומנו בתחילת 2010 כהבטחות גדולות וככאלה שעתידים להגיע למקומות גבוהים במצעדים ולמכירות נאות, לא הצליחו לפרוץ השנה את חומות הייפ העיתונאי. אלי גולדינג לא התפוצצה באותה עוצמה של פלורנס אנד דה מאשין ואדל, מרינה והיהלומים התגלו כארטיסטים מדי עבור המצעדים, ROX הוינטג'ית זכתה להתעלמות מעליבה; אם לשפוט על פי המצעדים האחרונים, יתכן שלקוקו סאמנר, הבת של סטינג שעובדת כעת על אלבום בכורה מדובר תחת שם הבמה I Blame Coco, לא צפוי גורל שונה בהרבה.

סאמנר האיכותית מציעה פופ אינטליגנטי ומופק היטב. לא סתם מתארחת רובין ב"Ceasar", סינגל הבכורה שלה. סאמנר רוצה להיות אמנית פופ מבריקה מהליגה של רובין, אבל למרות כישרונה הברור, היא עדיין בוסרית ותצטרך לעבוד קשה בשביל לשחרר חומרים מרשימים כמו אלו של רובין. היא צעירה, רק בת 20, יפה, אופנתית ומסודרת בחיים. יתכן שדווקא המעמד מעורר הקנאה שלה הוא שמזיק לה אצל הקהל, שמאס בטרנד הילדות המפונקות של אצולת הרוק הבריטית - האחיות גלדוף, דייזי לואו וג'ורג'יה ג'אגר, למשל, שזוכות לכמויות אדירות של חשיפה ולא תמיד ברור למה.

הסינגל האחרון והיפה של קוקו, "Self Machine", הגיע רק למקום ה-64 במצעד הבריטי. ואולי זה בכלל הדימיון הגדול בין הקול שלה לקול של אביה שהופך את ההאזנה לקוקו למעט מוזרה. ועדיין, זה יפה ושווה האזנה. האלבום המלא אגב, ייצא באוקטובר

רובין

רובין. GettyImages
פיצות עם קליס? לא חבל על המשקל? רובין/GettyImages

ואם כבר הזכרנו את רובין: בעוד ש"Body Talk Pt. 1" ממשיך לשמח מעריצים בכל העולם, רובין משחררת קליפ חדש ל "Hang With Me", חולקת סיבוב הופעות עם קליס, מצייצת בטוויטר על הפיצות שהן תוקעות באישון ליל מאחורי הקלעים ומולכת בעולם באופן כללי. ההודעה שהאלבום השני בסדרת "Body Talk" יגיע כבר בתחילת החודש הבא, ב- 7 לספטמבר, הופכת את ראש השנה העברי לשמח מתמיד.

טראביס מקוי

טראביס מקוי. Andrew H. Walker, GettyImages
למה רק למלכות יופי מותר להביא שלום עולמי? טראביס מקוי/GettyImages, Andrew H. Walker

בפינת "הלהיט הכי חמוד של העונה" מככב הפעם טראביס מקוי, מי שעד לאחרונה היה ידוע בעיקר כאקס של קייטי פרי ולעכברי מצעדים מוכר גם כסולן של להקת "Gym Class Heroes", שהצליחה לפני כמה שנים בזכות הלהיט Cupid's Chokehold". קיץ 2010 מראה לטראביס, שעכשיו קוראים לו טראבי, את צמרות המצעדים בעולם בזכות "Billionaire", שיר רגאיי-פופ נעים שבו מקוי, שהוא חמוד לגמרי כשלעצמו, מבטיח בלי ציניות כמה טוב יהיה בעולם כשהוא יהיה מיליארדר. ואם ההבטחות האלה לקחו אותו עד למקום הרביעי במצעד הסינגלים האמריקאי ולמקום ה-3במצעד הסינגלים הבריטי, אז מי אנחנו שנפקפק.

הקאמבק

אנריקה איגלסיאס. Jason Merritt, GettyImages
גם את אמא שלי הייתי מוכר, בסדר? איגלסיאס/GettyImages, Jason Merritt

כן, זה קורה - אנריקה איגלסיאס בקאמבק מטורף, שקורה בעיקר כי איגלסיאס נתן עבורו את הכל: את השיר הפיק Redone, המפיק של ליידי גאגא, הוא מכיל סימפול מ "All Night Long" האגדי של ליונל ריצ'י ומתארח בו הערס-כוכב פיטבול. ואם זה לא מספיק, הרי ש"I Like it" נבחר להופיע בפסקול של סדרת המופת "ג'רזי שור" וזה כבר אומר שהפעם, המטרה לחלוטין קידשה את האמצעים.

משמח או לא, זה עבד: איגסלסיאס נכנס לטופ-10 האמריקאי, השיר הראשון שלו שעושה זאת אחרי תשע(!) שנים. ביו טיוב יש ל-"I Like It" מעל ל-11 מיליון צפיות. אז למרות שאניני הטעם נוחרים בבוז כשהם שומעים את השיר ברדיו, היו בטוחים שעל ההליכון בג'ים, כשאף אחד אחר לא שומע, גם הם טוחנים אותו בריפיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully