וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שתיקת הארכיון" בארה"ב - למבוגרים בלבד

עינב שיף

3.8.2010 / 8:04

חברת ההפצה האמריקאית של הסרט הישראלי, בבעלותו של אדם יאוץ' מהביסטי בויז, זועמת על ההחלטה. "זה בולשיט", אמר יאוץ'. "זה מסמך היסטורי חשוב מדי מכדי שלא יצפו בו בבתי ספר"

הסרט הישראלי זוכה הפרסים "שתיקת הארכיון", בבימויה של יעל חרסונסקי, מעורר מחדש את הדיון הסוער בארה"ב סביב הגבלת הגיל לסרטים. הסרט סווג על ידי ארגון ה-MPAA, הקובע את מידת ההתאמה של סרטים לילדים כ-Rated R, כלומר לא מתאים להקרנה לילדים מתחת לגיל 17.

משמעות ההחלטה היא שהסרט, העוסק בארכיונים הגנוזים של גטו ורשה, לא יוכל להיות מוקרן בבתי ספר כחלק מלימודי נושא השואה. "זה בולשיט", אמר בזעם אדם יאוץ', הבעלים של חברת ההפצה שרכשה את הזכויות על הסרט בארה"ב. "הסרט הזה הוא מסמך היסטורי חשוב מדי מכדי שלא יצפו בו בבתי ספר. בזמן שאין ספק שישנם זוועות שואה בסרט, אם מורים מרגישים שהתלמידים שלהם מוכנים להבין מה קרה, חיוני שאנשים צעירים יקבלו הזדמנות לראות את הסרט הזה. למה למנוע מהם את ההזדמנות ללמוד על החלק הקריטי הזה בהיסטוריה האנושית? אני מבין את הרצון של ה-MPAA, אבל הם הלכו רחוק מדי הפעם".

גם הליגה נגד השמצה יצאה נגד ההחלטה. "ככל שאנחנו מתרחקים משנות השואה, כך נחוץ יותר שהדורות הנוכחיים והעתידיים יבינו אותה", אמר אייב פוקסמן, מנכ"ל הליגה. "כמה חבל שהצעירים היום, שלומדים את ההיסטוריה של העולם לא יוכלו לצפות בסרט שמראה מיד ראשונה את היחס של הנאצים ליהודים בגטו ורשה. יש בו תיאור הפיכת היהודים ללא אנושיים על ידי הנאצים, וזה כלי לימוד, לא רק בגלל התוכן ההיסטורי, אלא גם למה שקורה כיום".

הערעור של מפיצי הסרט בנושא נקבע ל-5 באוגוסט, אז יוחלט סופית מהי מידת סיווגו. הסרט עתיד להיות מוקרן בארה"ב החל מה-18 באוגוסט. בספטמבר יתמודד הסרט על פרס אופיר הישראלי, לאחר שזכה כבר בפרס העריכה בסנדנס ובפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully