וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: לחקור מארגני התערוכה על ליברמן

אייל דץ

5.8.2010 / 13:00

הפורום המשפטי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, בתביעה להורות על פתיחה בחקירה נגד מארגני התערוכה על אביגדור ליברמן: "חופש הביטוי הוא לא עילה להסתה"

האם תערוכה על אביגדור ליברמן מסיתה נגדו? הפורום המשפטי פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה בתביעה להורות על פתיחה בחקירה נגד מארגני התערוכה על השר אביגדור ליברמן במדרשה לאמנות בתל אביב, בגין עבירות של העלבת עובד ציבור ושל הסתה לאלימות.

התערוכה, שתיפתח הערב תחת השם "איווט", עוסקת בשר החוץ וכוללת פורטרטים שלטענת הפורום המשפטי מציגים את ליברמן באופן מעליב. עו"ד אדריאן אגסי מהפורום המשפטי, כתב ליועץ המשפטי, כי המוצגים בתערוכה מסיתים בחריפות כנגד שר החוץ של מדינת ישראל ועוברים את גבול הטעם הטוב, "למרות חשיבותו של חופש הביטוי והשמירה עליו, אין הוא יכול להוות מסתור ועילות למסיתים, לפוגעים בעובדי ציבור ולמי שקוראים לאלימות דרך כלי אמנות".

עוד נכתב בפנייה, כי "לא למותר לציין, כי הצגתו של שר החוץ בסיטואציות הנ"ל מהווה הסתה חמורה ויש מקום לבחון אם אין מדובר כאן אף בהסתה לאלימות ורצח כנגדו".

בנוסף, פנה עו"ד אגסי לשר החינוך גדעון סער ותבע בדיקה מיידית עם בית ברל אודות התערוכה. "יש לתהות אם זהו אופי החינוך אותו מכללת בית ברל מעניקה למורים לעתיד במדינת ישראל במסווה של פעילות חינוכית-אקדמית".

במכתב תגובה שהעביר עורך הדין ירון סילבר, המייצג את מכללת בית ברל, נכתב בין היתר כי "בניגוד מוחלט לנטען במכתבך, אין ביצירות המוצגות בתערוכה משום הסתה כלשהי כנגד אביגדור ליברמן (כל שכן הסתה לרצח או לאלימות) או משום התייחסות את כבוד השר בחוסר כבוד. מרשתי בטוחה כי לו טרחתם לבקר בתערוכה (אשר טרם נפתחה לציבור הרחב) הייתם מבינים כי פנייתכם אל מרשי והרעש התקשורתי שאתם מנסים ליצור חינם מבחינת 'מהומה רבה על לא מאומה'".

המדרשה: לא נתקפל

מהמכללה האקדמית בית ברל נמסר בתגובה למכתבו של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל כי: "תערוכה זו שכותרתה איווט, המציגה את עבודותיהם של בכירי האמנים בארץ, אינה עוסקת בכבוד השר, אלא שואפת לעורר דיון החורג מגבולות הדמות הספציפית ועל כך יעידו מי שביקרו בה. לכן, לא ברורה לנו המתקפה על התערוכה שאין בה לדעתנו משום הסתה או העלבה של השר ליברמן ".

לדבריהם, "יש לזכור כי אנו חיים במדינה דמוקרטית המושתתת על עקרונות של חופש הביטוי וחופש האמנות. המכללה כמוסד אקדמי חרתה על דגלה הקנייה של ערכי סובלנות, רב תרבותיות, ומחשבה ביקורתית ואנו סבורים שהתערוכה הזו עולה בקנה אחד עם ערכים אלו ומזמינים את הציבור לבוא ולהתרשם בעצמו."

עוד הוסיפו ואמרו כי "התערוכה מדברת בעד עצמה, אך עם זאת, אוצרת התערוכה היא אדם פרטי והתבטאויותיה בתקשורת מביעות את דעותיה הפרטיות – האישיות ולא בהכרח משקפות את עמדת המכללה. בנסיבות אלו אין לנו כוונה לאפשר לבעלי אינטרס להכתיב את סדר היום התרבותי ולהתקפל מול מעשי בריונות. די בכך שנזכיר את שיחות השטנה והאיומים שהופנו כלפי נציגי המכללה לרבות אוצרי הגלריה, בימים האחרונים".

בתערוכה משתתפים 23 אמנים, ביניהם יאיר גרבוז, רועי רוזן, דוד גינתון ואהד פישוף. לדברי המארגנים, נקודת המוצא של התערוכה היא ציטוט מאתר מפלגת "ישראל ביתנו" המתאר את ליברמן במילים הבאות: "החיים של אביגדור ליברמן הם חיים ישראלים. אביגדור ליברמן מייצג את כל הטוב והמשמעותי ביהודי החי במדינה יהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully