וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לארה"ב יש את אובמה, להאיטי יש את וויקליף ז'אן"

6.8.2010 / 10:31

וויקליף ז'אן הגיע לבירה פורט אאו פרינס כדי להכריז רשמית על ריצתו לנשיאות המדינה וכבר כיוון גבוה. עם זאת, לא כולם מקבלים בהתלהבות את מועמדותו של הכוכב: "זה סימן למצוקה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז לבנה, כתב: עינב שיף)

אחרי שמועות רבות והאישור הסופי השבוע, הגיע וויקליף ז'אן אמש (חמישי) לבירת האיטי, פורט אאו פרינס, כדי להשלים את ההליכים הפורמליים שיהפכו אותו למועמד לנשיאות האיטי, בבחירות שייערכו במדינה ב-28 בנובמבר.

על פי סוכנויות הידיעות, ז'אן התקבל בתשואות אדירות כשהגיע למועצת הבחירות של המדינה כדי למלא את הטפסים, באמצעותם העמיד את עצמו כמועמד לנשיאות מטעם מפלגת "Live Together". כעת, המועצה צריכה להחליט עד ה-17 באוגוסט האם לדחות או לקבל את מועמדותו של ז'אן.

וויקליף ז'אן. Ramon Espinosa, AP
כן, הוא יכול? וויקליף ז'אן בפורט אאו פרינס/AP, Ramon Espinosa

"אני רוצה להגיד לנשיא ארה"ב ברק אובמה, שלארצות הברית יש את אובמה ולהאיטי יש את וויקליף ז'אן", אמר המוזיקאי הנלהב לאנשים שנכחו במקום. "זה הנשיא היחיד שירקוד כשינגנו היפ הופ בקריאולית (השפה הרשמית בהאיטי - ע.ש)".

אלא שלא כולם מרוצים מריצתו של הכוכב, שזכה שלוש פעמים בפרס הגראמי אבל נחשב לטירון בפוליטיקה. "יש אנשים שיראו בכך שז'אן מעמיד פנים שהוא יהפוך לנשיא מצוקה לאומית, אפילו בינלאומית", אמר פעיל פוליטי מקומי לרויטרס. כעת נותר לראות, האם וויקליף ז'אן יביא את השינוי המיוחל למדינה, שהוכתה קשות ברעש האדמה בינואר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully