וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומס פרידמן ממליץ על "חיים יקרים"

עינב שיף

8.8.2010 / 13:25

עיתונאי הניו יורק טיימס, מהעיתונאים החשובים בעולם, הקדיש טור לסרטו של שלומי אלדר וכתב כי הסרט שישתתף בפסטיבל טורונטו "מייצג את המזרח התיכון האמיתי"

הישג לסרט "חיים יקרים" של שלומי אלדר: העיתונאי תומס פרידמן, מהעיתונאים הבולטים בעולם בשל מאמריו בניו יורק טיימס, הקדיש לסרט טור בסוף השבוע בעיתון והכתיר אותו כסרט "נפלא" וכאחד שיש למהר ולראותו.

"הסרט החשוף שלו (של אלדר - ע.ש) משקף את המזרח התיכון שאני מכיר", כתב פרידמן על הסרט העוסק בניסיון להציל פעוט מעזה החולה במחלה גנטית, "זה שמלא בחמלה מדהימה, אפילו בין אויבים ובאכזריות עוצרת נשימה, אפילו בין שכנים". לדברי פרידמן, הסרט הוא תשובה לניסיונות לבצע דה-לגיטימציה לקיומה של ישראל, בדבריהם של אוליבר סטון וראש ממשלת טורקיה.

"אולי כדאי שכולם יכניסו עותק של הסרט לדי.וי.די ויצפו בסרט על המזרח התיכון האמיתי", כותב פרידמן. "אם עדיין תרצו להיות מבקרים (כפי שאני רוצה), תהיו מבקרים בונים. הרבה יותר ישראלים ופלסטינים יקשיבו לכם".

"חיים יקרים" הוקרן לראשונה בפסטיבל הקולנוע של ירושלים ובספטמבר הוא יוקרן בפסטיבל טורונטו היוקרתי. כמו כן, מתמודד הסרט על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפרסי אופיר וכן על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא בתחרות של פורום היוצרים הדוקומנטריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully