וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם איסטווד נגד פירוק מועצת הקולנוע הבריטית

אייל דץ

9.8.2010 / 18:31

תעשיית הקולנוע הבריטית מנהלת מאבק נגד החלטת שר התרבות לפרק את מועצת הקולנוע במדינה. אל הנאבקים הצטרף לאחרונה גם קלינט איסטווד. "מפיקים לא יעשו סרטים בבריטניה"

המאבק בבריטניה סביב עתידה של מועצת הקולנוע הבריטית מתלהט. כזכור, לפני כשבועיים הודיע שר התרבות הבריטי, ג'רמי האנט על פירוקה של מועצת הקולנוע הבריטית, זאת במסגרת קיצוצים רחבים של הממשלה החדשה בתקציב התרבות. שורה של אנשי קולנוע זועמים התייצבה מול החלטתו של האנט לבטל את אחד המוסדות החשובים ביותר עבור תעשיית הסרטים האירופית.

היום (שני) הצטרף לרשימה גם השחקן, הבמאי והמפיק קלינט איסטווד שביקר בחריפות את ההחלטה ואף אמר כי ללא "המעורבות הקפדנית" של המועצה, חברת ההפקות שלו לא היתה מצליחה לצלם את סרטה האחרון בלונדון. "התחזית שמקור בעל ערך כמו מועצת הקולנוע הבריטית ייעלם מעוררת דאגה אצלנו", אמר איסטוד, שאף הזהיר כי סגירה של מועצת הקולנוע עלולה להביא לכך שיוצרי קולנוע לא יגיעו לצלם בבריטניה.

איסטוד מצטרף כאמור לעשרות אנשי קולנוע בריטים שמנסים בשבועות האחרונים להיאבק בהחלטה. בשבוע שעבר פרסמו חמישים שחקנים בריטים, ביניהם ביל ניי וג'יימס מק'אבוי, מכתב ב"דיילי טלגרף" שבו הם טוענים כי סגירתה של מועצת הקולנוע תפגע בעמוד השדרה של תעשיית הקולנוע הבריטית.

מנגד, השיב אתמול האנט מלחמה למבקריו ופרסם מאמר חריף בעיתון "האובזרבר" שבו הוא מגן על החלטתו. לדבריו, "זה פשוט לא מקובל שארגון ממומן על ידי משלם המיסים ישלם לשמונת העובדים הבכירים שלו שכר של למעלה ממאה אלף לירות סטרלינג בחודש". לדבריו, הוא מתכוון להגדיל דווקא את הסכומים המועברים לסרטים, זאת על ידי כספים שיגיעו מהגרלות הלוטו. לדבריו מדובר בתוספת של עוד שלושה מיליון לירות סטרלינג בשנה.

מועצת הקולנוע הבריטית הוקמה על ידי ממשלת הלייבור בשנת 2000, במטרה לפתח ולקדם את הקולנוע הבריטי. התקציב השנתי של המועצה עומד על 24 מיליון לירות שטרלינג והיא מאגדת בתוכה את המכון הבריטי לקולנוע וגופים קולנועיים אחרים. בין שאר תפקידיה כלולים חלוקתם של כספי הלוטו לגורמים השונים. המועצה עזרה לפיתוחם של למעלה מ-900 סרטים בעשור האחרון. מועצת הקולנוע מעסיקה 75 עובדים בשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully