וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין השרת העיוור מוציא אוסף חמישי

עינב שיף

14.8.2010 / 16:00

ארבע השנים אחרי האוסף הקודם בסדרה, מגזין הביקורות איגד 20 שירים של אמני אינדי ישראליים הניתנים להורדה חינם באתר

עבור חובבי אינדי ישראלי, אוספי "פולארויד" היו בשורה אמיתית: בהיעדר מגזיני מוזיקה המוכוונים לז'אנר, האוסף שהוצא על ידי אתר "השרת העיוור", שהחל כאתר לריכוז ביקורות מוזיקה והפך למגזין מוזיקלי לכל דבר, היה לחגיגה של ממש. מאז האוסף הראשון, שיצא באפריל 2005, יצאו שלושה אוספים נוספים, האחרון שבהם בשנת 2006.

כעת, ארבע שנים אחרי האוסף האחרון, המפעילים הנוכחיים של האתר הצליחו לאגד 20 שירים של יוצרי אינדי ישראלים, מעינב ג'קסון כהן ועד ירונה כספי, המוענקים להורדה חינם. "נשאלנו לא אחת האם אנחנו מתכוונים לחזור ולהרכיב אוסף כמו פולארויד בעתיד", מספר אופק קפלן, אחד העורכים. "עברו ארבע שנים בערך מאז האוסף האחרון, והיה מעניין לנסות ולעמוד על התפתחויות ושינויים בקריירות ובגוף העבודות של אמנים שלקחו בעבר חלק באוספים האלו, כמו נדב אזולאי, יהודה לדג'לי ורות דולורס וייס. נראה היה שמעניין להרכיב אוסף חדש ופשוט "לראות מה ייצא" ומה ניתן ללמוד מכך על הסצנות העצמאיות בארץ".

האוסף, בו שירים של יוצרים כמו מורפלקסיס, לרונה בי, רותם אור, עינב ג'קסון כהן ועוד, יוצא כטיזר לקראת מגזין נוסף בסדרת המגזינים שמוציא האתר אחת לתקופה ומלווה באוסף מוזיקלי כלשהו להורדה חינם. "יש צורך להודות שהאוסף הנוכחי לא משקף בצורה נאמנה את כלל הסצנות בארץ, מכיוון שאין בו, למשל, שירים מתחום ההארדקור וההיפ הופ, ובכלל נראה שהאוסף שהתקבל הוא מאוד 'ידידותי לאוזן', אומר קפלן. "אולי זה מה שמשקף יותר את הטעם האישי שלנו, ואולי זה נובע גם מכך שבשרת בכלל אין כמעט התייחסות לז'אנרים האלו וזה דבר שנובע יותר מהגולשים, או מהימנעות של גולשים לגעת בז'אנרים האלו, מאשר תוצאה של תכנון. בתקווה שהאוסף הבא יכיל גם קטעים שהם יותר 'קשים' סגנונית.

"יחד עם זאת", מסכם קפלן, "כשמתייחסים למלל ולמסרים בחלק ניכר מהשירים, אפשר למצוא לא מעט ביקורתיות ועוקצנות, ולדעתי לפחות טוב מאוד שלא חייבים לצעוק ולבעוט בכדי לנסות ולהעביר מסר שהוא אמיתי, שמגיע מתוך אופן ההבעה האישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully