וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אמנים אירים חתמו על עצומה להחרמת ישראל

עינב שיף

14.8.2010 / 17:25

הארגון האירי לסולידריות עם הפלסטינים החתים מוזיקאים, משוררים ואמנים על עצומה בה התחייבו שלא להופיע או להציג בישראל "עד שישראל תנהג בהתאם לחוק הבינלאומי"

החרם התרבותי הבינלאומי על ישראל תופס תאוצה באירלנד, שהציגה בסוף השבוע עצומה חדשה במסגרתה התחייבו למעלה מ-150 אמנים שלא להופיע או להציג את יצירותיהם בישראל, "עד זמנים בהם ישראל תנהג בהתאם לחוק הבינלאומי ועקרונות אוניברסליים של זכויות האדם", כפי שנכתב בעצומה, שנוסחה על ידי ארגון הסולידריות האירית למען הפלסטינים (IPSC).

"האמנים האלו מודעים להצהרה של משרד החוץ הישראלי מ-2005, בה נאמר כי 'אנו רואים את התרבות ככלי תעמולה מהמעלה הראשונה ולא מבדילים בין תעמולה ותרבות'", ציטט מנהל הארגון, ד"ר ריימונד דין את דברי משרד החוץ. "האמנים האלו מסרבים לאפשר לאמנות שלהם להיות מנוצלת על ידי מדינת אפרטהייד שמתעלמת מהחוק הבינלאומי ועקרונות אוניברסליים של זכויות אדם. עם זאת, אנחנו מצפים ליום שנוכל לייסד מחדש יחסים תרבותיים נורמליים עם ישראל שתתאים עצמה לחוקים והעקרונות המדוברים".

בין 154 האמנים החתומים כרגע על העצומה לא נמצאים אמנים מפורסמים בקנה מידה בינלאומי גדול, מלבד דמיאן דמפסי, מיוצרי הפולק המצליחים באירלנד בעשור האחרון, שהצטרפותו למחאה עוררה עניין רב סביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully