וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ראשון ל"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" בלוקרנו

עינב שיף

14.8.2010 / 21:41

סרטו של ערן ריקליס זכה להכרה משמעותית עם הפרס הראשון בפסטיבל היוקרתי במסגרת הפיאצה גראנדה בו התחרה. "אני מאוד מקווה שזה מסמן גם את מה שיקרה בפרסי אופיר השנה", אמרה מפיקת הסרט

הישג מכובד לסרט "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש": סרטו של ערן ריקליס, המבוסס על רומן מאת א.ב יהושע, זכה הערב (שבת) בפרס הראשון בפסטיבל לוקרנו שבשוויץ במסגרת הפיאצה גראנדה בו התחרה.

"סרטים עושים כדי שאנשים יראו ויהנו ויתרגשו. אתה שולח סרט לעולם בהרבה אהבה ובציפייה שהוא יעשה משהו לעולם ומאוד מרגש לקבל תגובה מיידית, כבר מההקרנה הראשונה שלו", אמר הערב ריקליס. "זה מרגש לשמוע מאלפי אנשים שראו כל כך הרבה סרטים במשך 10 ימים ובחרו דווקא בסרט שלי כאהוב עליהם ביותר".

גם בקרב מפיקי הסרט שררה תחושה טובה מאוד בעקבות ההקרנה והביקורות החיוביות על הסרט: "היתה לנו תחושה טובה, כשאלפי האנשים נשארו מרותקים לכיסאות גם כשהגשם התחיל לרדת כעשר דקות לסיום הסרט ומשהסתיים המשיכו ומחאו כפיים בהתלהבות בגשם השוטף", סיפר חיים מקלברג, ממפיקי הסרט. "גם התגובות ברחוב כלפי מרק איווניר וגורי אלפי בימים שלאחר ההקרנה הוכיחו לנו כי הסרט התקבל באהדה רבה".

"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" השתתף בתחרות המרכזית של הפסטיבל ובמסגרתה הוקרן על גבי מסך הקולנוע הנחשב לגדול בעולם, לקהל של למעלה מ-8,000 אנשים. במהלך הפסטיבל זכה הסרט לביקורות מצוינות, ביניהן בהוליווד ריפורטר האמריקאי שאמר כי הסרט "יגיע לקהלים רבים ויזכה בפרסים במהלך דרכו". מקלברג ציין את הביקורת כאחד מציוני הדרך בתחושתם הטובה כלפי קבלת הסרט בפסטיבל.

כעת, מועדות פניו של הסרט אל חברי האקדמיה הישראלית, שאמורים להצביע בקרוב על הסרט הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפרסי אופיר, כלומר זה שייצג את ישראל באוסקר האמריקאי. עם זכייתו, הופך "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" לסרט היחיד מבין חמשת המועמדים בקטגוריה שזכה להכרה בינלאומית משמעותית, פקטור שיכול להשפיע על דרך ההצבעה של חברי האקדמיה. "אני מאוד מקווה שזה מסמן גם את מה שיקרה בפרסי אופיר השנה" אמרה השותפה להפקה, אסתי יעקב-מקלברג. "הסרט מועמד לשמונה פרסים ואנחנו מרגישים שחברי האקדמיה אהבו את הסרט מאוד. יש לנו תחושה שאם הסרט ייבחר, יש סיכוי להביא סוף סוף הביתה את האוסקר האמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully