וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויקליף ז'אן: "מאיימים על חיי"

עינב שיף

18.8.2010 / 8:46

המוזיקאי סיפר כי מאז הכריז על ריצתו לנשיאות האיטי הגיעו אליו מספר איומים ברצח. ועדת הבחירות לנשיאות דחתה את החלטתה בדבר כשירות מועמדותו של ז'אן ליום שישי הקרוב

הכרזתו של המוזיקאי וויקליף ז'אן על ריצתו לנשיאות האיטי זכתה לסיקור תקשורתי רב וללא מעט תגובות אוהדות, אולם מאז גילה ז'אן את הצד האפל של החיים הפוליטיים במולדתו: לדברי כוכב ההיפ הופ, מאז הכרזתו זכה לאיומים ברצח, שלדבריו אילצו אותו לעזוב את המדינה למיקום סודי.

בנוסף, הודיעה ועדת הבחירות במדינה, ה-CEP, כי דחתה את החלטתה בדבר הרשימה הסופית של הזכאים לרוץ לנשיאות במדינה, כשז'אן נמצא במוקד הרשימה אליה נרשמו כ-30 מועמדים. הוועדה חוקרת האם ז'אן יוכל לרוץ למרות שלא גר בהאיטי במשך חמש שנים רצופות. לדברי עורכי דינו של ז'אן, המחזיק במגורי קבע בארה"ב, מינויו כשגריר משוטט על ידי הנשיא רנה פרבל פוטרת אותו מדרישה זו.

לפני כשבועיים הכריז סופית ז'אן כי הוא מתכוון לרוץ לנשיאות האיטי בבחירות הקרובות, שייערכו ב-28 בנובמבר. לדבריו, כל פעילותו ופרסומו כמוזיקאי (בין השאר בהרכב המיתולוגי הפוג'יז) לא היו כדאיים אם אינו יכול להקדיש חמש שנים מחייו למען מולדתו. לאחר ההכרזה אמר ז'אן כי הוא השינוי שמדינתו צריכה לאחר אסון רעידת האדמה שפקד אותה בינואר האחרון. "לארה"ב יש את אובמה ולהאיטי יש את וויקליף ז'אן", אמר המוזיקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully