וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסופת מאמרים חדשה מגלה: מי נגד מי בעולם הספרות?

אייל דץ

18.8.2010 / 13:00

"02010", מיזם חדש הכולל מאמרים, שירים וביקורות, יוצא לאור ובו תכתובת לכאורה שמציגה את עורך התרבות לשעבר של עיתון העיר, איתמר בן כנען, כמי שהיטה ביקורות לטובת מקורביו

גרימת מהומות בעולם הספרות הישראלי היא אמנם לא מחזה נדיר, אבל כתב עת חדש עתיד בכל זאת לעורר כמה גלים בביצה המקומית. מדובר במיזם ספרותי חד פעמי בשם "02010" שיושק בסוף השבוע הקרוב בפורמט של תיקיות ושכולל התכתבויות בין אישים בולטים בעולם הספרות, לצד שירים ומאמרים.

התיקיה תכיל כ-30 טקסטים ובהם, בין היתר, התכתבות שלכאורה התקיימה בין המשורר עודד כרמלי לבין מי שכיהן בעבר כעורך התרבות של עיתון העיר איתמר בן כנען ובה מבקש בן כנען מכרמלי, שעבד כמבקר ספרים בעיתון, לכתוב ביקורת "מפרגנת" לספר. תגובתו של בן כנען לפרסום ההתכתבות לא התקבלה.

עוד מכילה התיקיה מכתב פתוח של מבקר הספרות אריק גלסנר לעיתון הארץ, בו הוא מאשים את העיתון בניוון האינטליגנציה הישראלית; ראיון עם ד"ר רוברט זוברין, הקורא ליישוב מאדים; מסה מהמגזין האמריקאי היוקרתי "n+1", הדנה ב"התברברות הציביליזציה במיילים ובפלאפונים" ועוד.

"מיזם התיקיות" יופץ החל מהשבוע הבא ויחולק חינם ברחבי הארץ. במיזם משתתפים, לצד כרמלי וגלסנר, גם נמרוד פלשנברג, עידו הרטוגזון, משה רוזנטל, שלמה קראוס, אמיר מנשהוף, יואב אפרתי, ציפי שטשוילי, חן קלינמן, יהודה ויזן (גילוי נאות: כותב עבור וואלה! תרבות) אש"ט ויואב עזרא. המיזם יושק ביום שבת הקרוב בשעה 21:30 ברדיו אי.פי.ג'י.בי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully