וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים לא הסכימו, פרס ברנשטיין לספר מקור לא הוענק

אייל דץ

18.8.2010 / 12:04

הפרס בשווי 50 אלף שקלים מחייב החלטה פה אחד של חברי השופטים, שלא הצליחו לעמוד במשימה. אלמוג בהר זכה בפרס לספר שירה עברי מקורי, צפריר קולת בפרס המחזה

קרן ברנשטיין להענקת פרסים ספרותיים הכריזה היום (רביעי) על זוכי הפרס לשנת 2010. בקטגוריה המרכזית בתחרות, פרס בשווי 50 אלף שקלים לספר העברי המקורי הטוב ביותר, לא הצליחו השופטים להגיע להסכמה לגבי הזוכה. על פי תקנון התחרות, במידה והשופטים לא מצליחים להגיע להחלטה פה אחד הפרס נדחה לשנה הבאה. מהתאחדות הספרים, המנהלת את התחרות, נמסר כי בשנה הבאה יחולקו שני פרסים בסך 50 אלף שקלים בקטגוריה זו. כמו כן, סרבו בהתאחדות לחשוף את שמות השופטים בוועדה לבחירת ספר המקור הטוב ביותר. בשנה שעברה זכתה הסופרת רונית מטלון בפרס על ספרה "כל צעדינו".

בשתי הקטגוריות האחרות בתחרות כן הגיעו השופטים להסכמה: המשורר אלמוג בהר זכה בפרס לספר שירה עברי מקורי על ספרו "חוט מושך מן הלשון", ספר השירה השני שלו, שיצא לאור בהוצאת "עם עובד". שווי הפרס הוא 25 אלף שקלים.

"שירתו של אלמוג בהר היא שירה של 'משורר למדן' אשר חקר ולמד את המסורת הלשונית של הספרות העברית לדורותיה" כתבו בין היתר השופטים מאיר ויזלטיר, חנן חבר ואורית מטל בנימוקיהם. "בהר מעלה על הדעת את המסורת הגדולה של סופרי התחייה שהיו ברובם בוגרי בתי מדרש וישיבות, וספגו את העושר והעומק הלשוני והתרבותי של הטקסטים המקודשים".

הפרס למחזה עברי מקורי, אף הוא בסך 25 אלף שקלים, יוענק לצפריר קולת על המחזה "יריחו". השופטים, פרופ' בן עמי פיינגולד, פרופ' דן אוריו ומירי טל, כתבו בין היתר בנימוקים לבחירתם. "המחזה מבוסס על המסופר במקרא בספר יהושע, על פרשת יריחו, רחב והמרגלים. המחזה מצטיין באפיון מאד מרשים של הטיפוסים השונים. הן מבחינת לשון הדיאלוג והן מבחינת העיצוב הדרמטי-תיאטרלי של הדמויות והסצנות המתרחשות במקומות שונים מבחינת החלל והמרחב הבימתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully