וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו היתה אהבה ממבט ראשון"

עינב שיף

22.8.2010 / 9:00

עלמה זהר לא ידעה מי זה גבע אלון, אבל פגישה אחת גרמה לה להבין שהיא רוצה לעבוד איתו. עכשיו, לקראת מופע חדש שלה בהפקתו, שניהם מבינים שכל אחד ייצא מהמסע הזה אחרת. ראיון

יח"צ - חד פעמי

(האזינו לסינגל "אוניות" של עלמה זהר, לחן: גבע אלון)

נדמה שאם יש מוזיקאית ישראלית אחת שיכולה להגיד משפט כמו "האמת? לא היה לי מושג מי זה" על גבע אלון ומיד להתחיל לעבוד איתו על המופע החדש שלה זו עלמה זהר. הרי גם ככה היא נחשבת לאאוטסיידרית שלא נותנת לנימוסים והליכות שמאפיינים את עולם המוזיקה הישראלית להכתיב לה איך להתנהג ומה לומר.

כך, אחרי היכרות בארוחת ערב אצל חברים משותפים, מצאה עצמה זהר "דלוקה לגמרי" על אשתו של אלון (כפי שהיא מנסחת זאת) ולאחר מכן גם בחברות אישית קרובה עם הבעל. החברות הזו מצאה לעצמה ביטוי בשיר "אוניות", שמופיע ב"שלושים שלוש", אלבומה השני של זהר, ושאותו הלחין אלון, שכאמור גם מפיק מוזיקלית את ההופעה החדשה שלה.

"זו היתה אהבה ממבט ראשון", מספרת זהר לוואלה! תרבות. "מיד אחרי שהכרנו שמעתי את המוזיקה שלו ונפלתי – זה משהו ברמה שאין בישראל. לא חשבתי שזה בכלל אפשרי כאן".

הפכת מעריצה?

זהר: "שקשקתי ממנו. לשלוף גיטרה מגבע אלון זה כנראה הדבר האמיץ שעשיתי בימי חיי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עלמה זהר עם גבע אלון. קרין אלון,
עכשיו הם ביחד. עלמה זהר וגבע אלון/קרין אלון

אלון, מצדו, מספר שידע מי זו זהר, אבל גם עבורו המעבר לעמדה של המפיק המוזיקלי של הופעה של אמן אחר היא מוזרה. "אני רגיל להפיק את המופע אבל מתוכו", מסביר אלון. "עכשיו אני מתבונן מהצד וזה מאוד פותח לי את הראש כמשהו שעוד לא עשיתי. אני, למשל, רגיל להשתית את כל העיבוד להופעה על הריפים של הגיטרה, כי זה הדבר הראשון שקיים מבחינתי. פה זה אחרת – אני צריך לחשוב בתמונה יותר רחבה, להתחיל בעצם מהשיר, מהגוון של עלמה, הקול והטקסט שלה. לזכותה ייאמר שהיא משתפת פעולה".

עלמה, את משתפת פעולה?

זהר: "יש לי דימוי של איזה אחת שרוכבת לתוך השקיעה, אבל כמה שאני אדם מרדן ודעתן, אז בעבודה אני מאוד ממושמעת. תשמע, הייתי צריכה לעשות קפיצת דרך ממקום של אחת שלא יודעת לא לשיר ולא לעמוד על במה להופעות עם אלבום שמכר זהב. הייתי צריכה ללמוד הרבה ומהר. חרשנות זה הנשק הסודי שלי".

גם בחרת בו על פני אסי אילון, שהפיק את שני אלבומייך ואת ההופעה הקודמת. למה בעצם?

זהר: "אסי הוא החבר הכי יקר שלי, אבל כרגע כל אחד עסוק בענייניו והוא עובד על דברים משלו. זו גם התבגרות עבורי, כי עד עכשיו הייתי מתחת לחצאית שלו. עכשיו אני מתחת לזו של גבע והרעיון שלו הוא לבנות מופע שיזרוק אותי החוצה מהלהקה, שאוכל לעמוד שם לבד".

עבור אלון, העבודה עם זהר היא המשך ליצירה המשותפת שלו עם אמנים נוספים השרים בעברית, ביניהם עמיר לב, ערן צור וארקדי דוכין. עם כולם גם ביצע אלון שירים בעצמו, כך שייתכן ולא ירחק היום ואלון, מהכותבים הבולטים ביותר בישראל בשפה האנגלית, ישחרר בעצמו טקסטים בשפת הקודש: "זה באמת גורם לי לחשוב על זה", הוא מודה. "פעם חשבתי שאולי זה יקרה. היום אני יודע שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully