וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורבים להזדמנות: ראיון עם ריץ' רובינסון מלהקת הבלאק קרואוז

עינב שיף

23.8.2010 / 17:00

רגע לפני שהם שוב מתפרקים, ריץ' רובינסון מהבלאק קרואוז מנסה להסביר לוואלה! תרבות למה הריבים עם אחיו כריס לא יגרמו להם לגמור כמו האחים גאלאגר מאואזיס. ראיון מיוחד

בשעה שבה אמור היה להתקיים הראיון, ריץ' רובינסון , הגיטריסט המייסד של ה-Black Crowes, החליט שהוא לא יכול להישאר בחדרו במלון. שעות ספורות לפני ההופעה השנייה בסיבוב הפרידה של הלהקה הוותיקה שהקים עם אחיו, כריס, הוא עדיין לחוץ, כאילו לא עברו 20 שנים מאז אותו אלבום בכורה שהפך אותם ללהקה מצליחה.

בכל זאת, אפשר להבין אותו – זו הפעם האחרונה של הבלאק קרואוז במקום ההוא, בשיקגו: הלהקה כבר התפרקה פעם אחת בשנת 2002, התאחדה בשנת 2005 וכעת היא מכריזה שוב על חופשה זה מזה, חופשה שתחל ברגע שהסיבוב לקידום האלבום החדש, "Crowelogy" יסתיים. "אתה מבין שיש סיכוי שזו הפעם האחרונה שלנו מול האנשים האלו", הוא אומר. "לא משנה כמה שנים אתה בעסק, עדיין רועדות לך האשכים מהאפשרות כזו".

שמע, זו בחירה שלכם לסיים. אתם לא חייבים.

"תאמין לי שכן".

ריץ' רובינסון מלהקת בלאק קרואוז. Rick Diamond, GettyImages
משפחה שלא מתפקדת. ריץ' רובינסון/GettyImages, Rick Diamond

אז למה בעצם האחים רובינסון רוצים לפרק שוב את החבילה? בעיקר כדי לא להגיע למצב שבו הם עוזבים זה את זה כמו בפעם הקודמת: מסוכסכים ומפולגים, על סף ניתוק היחסים זה עם זה, אכולי קנאה ובעיקר עייפים – ממסעות ההופעות, מהראיונות ומעצמם.

"זה הגיע למצבים כמעט אבסורדיים", נזכר רובינסון. "בסופו של דבר עמדנו זה מול זה וגילינו שאנחנו בעצם רצים כבר עשור בלי סיבה. מופיעים ומופיעים, מקליטים ומקליטים בלי שום תכלית, פשוט ממשיכים לחיות ואין בזה טעם, הכל ריק. כל החיים רצינו יציבות, בסוף גילינו שאנחנו באמת כמו משפחה – רק כזו שלא מתפקדת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה השתנה עכשיו בעצם?

"הבנו שאנחנו לא רוצים לסיים ככה עם המעריצים. תחשוב איזה נורא זה שהלהקה שאתה הכי אוהב בעולם מתפרקת בגלל סכסוכים. זה טעם מר שלא רצינו שיישאר בפה של אלו שהלכו אחרינו כל הדרך. אז החלטנו שמצד אחד אנחנו ממשיכים ומצד שני קובעים קו גבול. עכשיו הגענו אליו. ואנחנו יכולים לסיים את זה בכבוד".

אז אתה וכריס בסדר? לא תהיו האחים גאלאגר?

"לא להאמין אבל כן, אנחנו ממש בסדר עכשיו. השארנו את הכל מאחורינו. הוא לא רוצה את מה שיש לי ואני לא רוצה את מה שיש לו. זה לקח 20 שנים, אבל הבנו סופסוף שאנחנו אנשים מאד שונים. אמנם היו לנו המון חילוקי דעות וריבים, אבל תמיד נשארנו אחים שיודעים שהמוזיקה חשובה אבל המשפחה חשובה יותר. עוד סיבה שעדיף לא להמשיך כרגע".

בסיכומו של דבר, אתה ממליץ לאחים להקים להקה משותפת?

"שאלה טובה. כמו כל דבר יש לזה יתרונות וחסרונות. במקרה שלנו, אני חושב שזה היה רעיון טוב כי לי ולכריס יש הבנה משותפת באשר למקום ממנו צמחנו ומה אנחנו רוצים מהחיים. אבל כשזה מגיע לוויכוחים והתנצחויות, קשה כשהאיש שמולך הוא אחיך, קשה באופן שמשתק אותך ומונע ממך לפעול בסופו של דבר וזה הכי גרוע. אני חושב שזה היה שווה במקרה שלנו. אלוהים, אני מקווה שכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחול אחרון ופרידה. עטיפת האלבום "Croweology"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיפור של האחים רובינסון מתחיל באמצע שנות ה-80, אז שני הילדים שגדלו באטלנטה הפכו את האהבה שלהם לרוקנרול של שנות ה-70 למקצוע. הם הקימו להקה בשם Mr. Crowes Garden שהפכה לבלק קרואוז והצליחה בזכות קסטת דמו להרשים את ריק רובין, שהחתים אותם בחברה שלו American Recordings. משם, הלהקה הוציאה את אלבום הבכורה המפוצץ "Shake Your Money Maker", שנמכר ב-3 מיליון עותקים, ומאז הצליחה למכור כ-30 מיליון עותקים מאלבומיה השונים, להופיע עם ג'ימי פייג' והמי ובאופן כללי להפוך לאייקון שמנציח את הצליל החם והפריך של הסבנטיז בשנות ה-90.

בעשור האחרון דברים הלכו פחות טוב, עד אותו פירוק שלאחריו הגיע גם האיחוד המזכך. בדרך, כריס רובינסון הספיק להתחתן עם קייט הדסון ושני האחים גם יצאו בקריירת סולו בסופה הבינו כי מקומם ביחד.

"המוזר הוא שבכל הזמן הזה מאז האלבום הראשון לא עצרנו בכלל לחשוב מה אנחנו רוצים", אומר רובינסון. "היינו גאים בזה שהצלחנו להוציא אלבום כזה בים של ההבי מטאל שהלך אז. לא חשבנו שעתיים קדימה".

אתה נשמע מתחרט.

"יש כל כך הרבה דברים שהיינו עושים אחרת ומתנהלים אחרת, אבל באמת שעשינו את המיטב בתנאים שהיו לנו אז ואני גאה בכך, למרות הכל. העצה שלי ללהקות צעירות שמצליחות תוך אלבום לכבוש את העולם היא פשוט ליהנות מזה. אתה מגיע למקום שמעולם לא היית בו ומצפים ממך להבין הכל ובשניות וזה לא יקרה. אנחנו פשוט לא הקדשנו זמן לעצמנו. ראינו בלהקה המטרה וזהו".

מה אתה חושב על הלהקות שכיום מושפעות מכם באופן ברור? קינגז אוף ליאון, למשל?

"לא מעניין אותי כל כך, אני חייב לומר. אני בטוח שיש להקות שהן מעריצות שלנו, זה מחמיא ונחמד, אבל אף פעם לא חשבנו על זה. תמיד רציתי שאנשים ייקחו מהמוזיקה שלנו את מה שאני לקחתי מהמוזיקאים שהערצתי. להגיד לך שזה משפיע על הרצון שלנו להמשיך? ממש לא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלמים - ונפרדים. הבלאק קרואוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הסיבות בגינן הלהקה חשה די בנוח עם רעיון הפירוק הוא העובדה שכמעט לכל חברי ההרכב, לרבות ריץ' רובינסון, יש משפחות; ורובינסון הבין שבגיל 41 הגיע הזמן גם לבלות עם שלו מדי פעם. "20 שנים המשפחה שלי הבינה שאלו החיים שלי", הוא מספר. "אשתי יודעת את זה, ילדיי יודעים את זה וחוו את זה, אבל עכשיו יש לי הזדמנות לתקן. בזמן ההפסקה הקודמת שעשינו, ביליתי המון עם ילדי שהוא היום בן 10 וזו היתה חוויה נפלאה".

גרם לך להצטער על האופן שבו התנהגת עם שני ילדיך הבוגרים יותר?

"בוודאי. היום אני יודע שהייתי צריך להביא אותם איתי לסיבובי ההופעות. כל הזמן נתתי לאנשים לשכנע אותי שזה לא בסדר, כי זה יערער את היציבות שלהם. אבל מה עם היציבות שלי לעזאזל?"

זה קצת מוזר לראיין אותך לקהל הישראלי. מעולם לא באתם לפה וכעת נראה שגם לא תבואו.

"אנחנו די מצטערים שזה לא קרה. דיברנו על זה לפני כמה שנים וזה היה אמור לקרות, אבל משום מה זה נפל. בסדר, אני מאמין שזה עוד יקרה. כבר חזרנו פעם אחת, אין סיבה שזה לא יקרה שוב".

הבלק קרואוז, "Croweology" (ייבוא: היי פידליטי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully