וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הג'אז של אילת יצא לדרך

עינב שיף

23.8.2010 / 18:09

פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל נפתח במסיבת עיתונאים בה הכריז מפיק האירוע על הרחבת קשריו באירופה והמנהל האמנותי אבישי כהן הסביר למה צריך בו את ברי סחרוף. ואף מילה על טילים

פסטיבל ג'אז בים האדום ה-24 יצא לדרך באילת במסיבת העיתונאים המסורתית שנערכה במלון ישרוטל ים סוף, בהשתתפות ראש עיריית אילת, מפיק הפסטיבל מיקי גוב והמנהל האמנותי שלו, הבסיסט אבישי כהן. האירוע נפתח בהכרזתו של ראש העירייה על הצטרפותו של הפסטיבל לקולקטיב פסטיבלי הג'אז באירופה החל מהשנה הבאה, שיפתח את קשרי הפסטיבל עם מקביליו באירופה ויאפשר את שיווקו לקהל בינלאומי.

לאחר מכן, סיפר גוב על התנאים עמם היה צריך הפסטיבל להתמודד כדי לעמוד בסטנדרטים שהציב לעצמו בשנה שעברה. "זו שנה לא פשוטה", אמר גוב. "המשבר הכלכלי והצמצום בצריכת התרבות הגיעו גם לישראל. בתי המלון בעיר הציבו מחירים גבוהים בתחילת העונה וגם מזג האוויר לא בא לטובתנו. עם זאת – ישנה תכונה בעיר. 95% מהחבילות שהוצאנו נמכרו וישנם הרבה מופעים הקרובים לתפוסה מלאה".

לדברי גוב, הפסטיבל לא סיים בגירעון בשנה שעברה, מה שאפשר תקציב גבוה למדי של 5 מיליון שקלים. כמו כן, הכריז גוב על שיתוף פעולה עם חברת "קשרי תעופה", שתסייע בשיווק חבילות תוכן הפסטיבל לקהל בינלאומי. "למרות זאת, הבסיס של פסטיבל הג'אז הוא הקהל הישראלי".

ואילו כהן מצדו התמקד במתן הסברים לבחירות האמנותיות שנעשו בפסטיבל השנה. "יש הרבה אנשים שלא יבואו לראות את ההופעות אם ברי סחרוף לא יופיע", הסביר כהן את הבחירה בסחרוף לאחת ההופעות בפסטיבל. "מסתבר שעל אף שאין הרבה שמות גדולים בפסטיבל, הוא מביא תוכן אמיתי כשכל להקה שמגיעה לפסטיבל מייצגת סוג של מהפכה או סוג של זרם שקורה עכשיו, בין אם בניו יורק או צרפת או ברזיל. הדברים הם מאד משמעותיים בעולם המוזיקה, על אף שהם לא הכי גדולים בעולם".

באופן אירוני, נראה שהנוכחים הספיקו לשכוח את התקפת הטילים על אילת, שכן לא היתה לה כל השפעה על הגעתם של אמנים או קהל לפסטיבל. "ההתקפה רק היתה תזכורת שגם השנה יש פסטיבל", התבדח גוב וסיכם את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully