וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שהילדים אוהבים 82

אלון עוזיאל

25.8.2010 / 7:45

הילדים מתרסקים עם ה-National, לא מצליחים להתעלם מקארל באראט, מתבלגנים עם ה-Eels ומצטרפים למהפכה של קניה ווסט וג'יי-זי

The National / You Were A Kindness - 00:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תשאירו אותם לבד. The National/מערכת וואלה!, צילום מסך

"למה שתטילי צל על מישהו כמוני/ זה לא עובד ככה/ לרצות לא לרצות אותך לא יגרום לזה לקרות/ זה לא עובד ככה/ אל תשאירי אותי כאן לבד". כך שרים ה-National בשיר הכי כן, מעורר הזדהות וקורע ששמעתי מזה הרבה זמן. מדובר בסינגל חדש שהוקלט בסשן של האלבום האחרון והמעולה שלהם, "High Violet", אבל לא נכנס אל האלבום כי חברי הלהקה חשבו שהוא לא מתאים לאווירה שלו. אז הנה, עכשיו הוא יוצא סתם ככה, ללא מסגרת או שייכות, וזה בדיוק איך שזה היה צריך להתרחש. כי השיר הזה ירסק כל אסופת שירים לרצפה, גם אם מדובר באלבום של אנשים חסרי שמחת חיים מלכתחילה כמו ה-National.

Ablehearts / A Name - 04:05

הקטע המעט-מצמרר הזה מזכיר לי את האווירה המבלבלת והמאיימת של הסרט (המומלץ) "The Box" של ריצ'רד קלי. גם פה לא לגמרי הבנתי מה הולך עד שלא חיפשתי פרשנויות ברשת (רק שבניגוד לסרט, ההסברים על הכוונות בשיר הזה נשמעים מופרכים ולא ראויים להתייחסות אמיתית). האסתטיקה הכללית כמעט זהה - זה יפה ועדין אך מפחיד ומכיל אנשים עם פנים שרופות. ויכול גם להיות שזה סתם שיר אהבה פשטני שמגיע באריזה מושקעת. הרי ידוע שאני פתי רציני.

Cedar Senior / Campsite - 06:26

סידר סניור גם נותנים את כל האי.פי שלהם להורדה חינמית וגם כתבו את השיר שצריך להעביר לכל סטוקרית טיפוסית ברגע שהיא מתפכחת ומבינה שהיא צריכה להתאפס על עצמה: "זה בסדר לאהוב אותי מותק/ אני לא מופתע שאת מרגישה כמו חרא", נאמר פה בקור רוח. ואם הם היו מוסיפים שורה שרומזת להפנות את ההרגשה הנוראית הזו לכיוון שהוא לא אתה, אז השיר הזה בכלל היה מושלם.

Small Black / Photojournalist - 09:26

סמול בלוק, מבין חלוצי הצ'יל ווייב הראשנים, לא מרגישים שהמפלצת שעזרו ליצור איבדה פרופורציה ולכן לא רואים טעם לשנות כיוון או להתפתח. הם דורכים במקום הטוב שהגיעו אליו, וזה נשמע בכלל לא רע. אבל גם ממש לא מיוחד.

Buffalo Moon / Beach Boy - 13:02

ילדת החוף השזופה שבחיי זרקה עליי את הגלשן שלה כדי לעורר אותי - "בין כל שירי החוף של השנה האחרונה, פיספסת את האחד המוצלח ביותר", אמרה תוך כדי שהיא מקללת את בת'ני קוסניטו, הבחורה מבסט קוסט, על שגנבה לה את נת'ן וויליאמס מ-Wavves. נשארתי ללא מילים. מדובר בשיר כל כך מוצלח, שזה לא הגיוני שהוא יצא לפני כמעט חצי שנה ועבר למדור מתחת לאף. בגלל הטעות שלי פיניתי את הפינה של "מה שהמבוגרים אוהבים" במיוחד בשבילו, כי כשעוברת לה חצי שנה זה לגמרי השלב שבו מתחילים להעלות זיכרונות.

Splinters / Hot Hands - 16:16

הספלינטרס קראו לשיר שלהם "ידיים חמות" כי זה מה שקורה אחרי שמוחאים כפיים למקצב שלו. הבעיה היא שהפתגם השחוק "ידיים חמות מעידות על לב קר" מתאים כאן כמו כפפות בחורף.

Beast Make Bomb / Rewind - 18:10

אי אפשר להזיז את הזמן אחורה. זה נאמר כבר כל כך הרבה פעמים וממש לא ברור למה כל פעם אנשים - כמו, למשל, הסולנית של ביסט מייק בומב - מתפלאים על כך מחדש.

Tim Kasher / Cold Love - 21:53

טים קאשר. Karl Walter, GettyImages
מפוכח וחכם להפליא. טים קאשר/GettyImages, Karl Walter

טים קאשר יצא מהמסגרת של קרסיב ו-דה גוד לייף ופנה אל קריירת סולו אמיתית, שנמצאת בדיוק במחוזות האהובים של דה גוד לייף. גם השיר הזה מדבר על יחסים, חוסר יכולת לגרום למה שרוצים לעבוד ושברון לב - כל זה בדרך מפוכחת וחכמה להפליא.

The Thermals / I'm Gonna Change Your Life - 24:39

The Thermals. Astrid Stawiarz, GettyImages
קריפיים. The Thermals/GettyImages, Astrid Stawiarz

בום! האלבום החדש של הת'רמלס, "Personal Life", דלף במלואו וכשמו, הוא אישי ואינטימי יותר מאי פעם. "אני הולך לשנות את חייך", שר בשיר הזה האטץ' האריס וממשיך ב-"אני הולך להשאיר חותם", כשהגישה היא נרקיסיסטית וקריפית בו זמנית. חיכיתי לריליס הזה כבר הרבה זמן ובינתיים אני מרוצה.

Carl Barat / Run With The Boys - 30:24

קארל באראט. Gareth Cattermole, GettyImages
לא מגרד את פיט דוהרטי מלמטה. קארל בארט/GettyImages, Gareth Cattermole

למרות שעוד לא יצא בגרסה רשמית ומדובר בהקלטת רדיו, שיר סולו חדש של קארל באראט הוא לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. כאילו, אפשר, אבל אז צריך גם לוותר על העקיצה הברורה, שאומרת שהאיש לעולם לא יגרד את חור המזרק הנמוך ביותר בגופו של פיט דוהרטי. זה פשוט לא הולך לקרות, וזה בכלל פתטי שיש כאן ניסיון.

Eels / Baby Loves Me - 30:24

Eels. Creative Commons
הבייבי שלהם אוהבת אותם. אילז/Creative Commons

גם "Tomorrow Morning", החדש של אילז מסתובב בכל רשת אפשרית והוא די מוצלח אם מצליחים להתעלם מהבלגן שיש בו. בשיר הנ"ל E מסביר שכל מה שחשוב זה שהבייבי שלו אוהבת אותו - ושכל האחרים ילכו להזדיין, כי היא חכמה יותר ממך, מהדיאטיקנית, המלצרית, הכומר, הרופא, הילדות הרעות או חברות התקליטים.

Kanye West feat. Jay-Z & Swizz Beatz / Power (Remix) - 33:47

קניה ווסט. GettyImages
שיגעון גדלות בסדר גודל חדש. קניה ווסט/GettyImages

כזו הפגנת כוח חסרת מעצורים לא ראינו מאז אריאל שרון במלחמת לבנון הראשונה. ג'יי-זי וסוויז ביטז הצטרפו ללהיט הנוכחי של קניה ווסט, ואפילו ווסט כתב מילים חדשות לגמרי לכל הסיפור. השלושה, שבעיית ביטחון עצמי מעולם לא היתה להם, נכנסים פה לשגעון גדלות שעולה על כל אגו-טריפ קודם. הם כבר לא רוצים לשלוט על תעשיית המוזיקה, הם פונים באיום אל הכוח שמניע את העולם, קוראים להמון לצאת לפעולה ("אתם לא יכולים להיות כולם איידול אמריקאי/ אבל אתם יכולים לפחות לתפוס מצלמה ולצלם סרטון ויראלי") וכמובן גם כמה משפטים משעשעים של האדרה עצמית (למשל, "אני כמו ואן גוך/ אני לא שומע שיט" ו-"אני מרגיש כמו ג'ורדן/ כי בכל פעם שאני מקליט משהו/ אני חייב לפגוע בלוחות"). אגב, אם המהפכה מתחילה, אני לגמרי בצד שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully