וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלי אולסטאר ב': לקראת גמר הישרדות

26.8.2010 / 13:30

שרון או קפון? המאמי או הגאון? קבלו את חצי הגמר השני בנוקאאוט "הישרדות" של וואלה! תרבות וקבעו אתם מי צריך לקחת את המיליון

(צילומים: יח"צ)

ההצבעה הסתיימה. קפון ניצח עם 53% מהקולות לעומת 47% לשרון. הגמר ייערך ביום א' בוואלה! תרבות.

שרון רפאלי

ההעפלה של שפקס, קפון ובשבקין לגמר היא טבעית לחלוטין. הם שלושה גברים אלימים וכוחניים, שניים מהם אף בעלי ניסיון במשחק, ומהתחלה הם נחשבו לפייבוריטים, שלטו ביד רמה בנעשה באי ואף סומנו כחביבי ההפקה. שרון, לעומת זאת, היא נס אמיתי. ההישרדות שלה מנוגדת לכל חוקי הטבע. העובדה שדמות כל כך מפתיעה מוצאת את עצמה בגמר היא לא סתם תעודת כבוד למין הנשי, זו המחשה של גדולת המשחק ומהותו. אם שם התוכנית מקדש את ההישרדות בכל מחיר, כזו שנעשית כנגד כל הסיכויים ובניגוד גמור לדומיננטיות פיזית, הרי ששרון – זו שרבים חשבו שמשחקים בה כמריונטה וייחסו לה תכונות של קורבן תמים – הראתה לכם איך עושים זאת נכון. בזכות טקטיקה יעילה, מדיניות שפויה, תוקפנות במינון נכון ובעיקר קריאה נכונה של המפה, שרון הדהימה את כולכם, כנגד כל הציפיות וההערכות, והגיעה לרביעייה האחרונה.


האם זה שווה מיליון שקל? לא ברור, אבל כשמביטים על מתחריה, הבחירה בה מתגלה כבלתי נמנעת. אין מה לעשות, אחרי חודשים ארוכים ומתישים, כל המתחרים ב"הישרדות" נראים שנואים ובלתי נסבלים, והבחירה במנצח היא על דרך האלימינציה. בהשוואה למתחריה, שרון היא החוליה השפויה. על שפקס אין מה לדבר, הוא פסיכופת אמיתי ומטורף חסר מעצורים. קפון סובל מהפרעת אישיות ומשיגעון גדלות, ומההתחלה הוא לקח את כל העסק ברצינות מוגזמת ורק דיבר על רצונו לנקום ולהביס. בשבקין הוא בחור די סימפטי, אבל הפשיסט הקטן סובל מחוסר מודעות עצמית, ואיך נגיד זאת בזהירות, הוא לא העיפרון הכי חד בקלמר. אנחנו נשארים עם שרון, בחורה די נורמלית ונורמטיבית, היחידה שאפשר איכשהו להזדהות איתה.


שרון ידעה לנצל את המקסימום מהחוקים הייחודיים של "הישרדות", אך לכולנו ברור שבחיים האמיתיים היא לא הייתה שורדת שם שניה. כל הגברים בחבורה, חבורת קופים אלימים, היו טורפים אותה באכזריות, לקול צהלות נשותיהם הכנועות. כל כך הרבה בנות החלו את העונה, כולן ניסו טריקים נואשים של טקטיקה ואסטרטגיה, אבל רק אחת נשארה עד הסוף, רק אחת שרדה מול חבורה של צבועים חסרי רחמים. זכייה שלה תהווה סמל לעקשנות לנחישות, לפחות בעולם מעוות בו המטרה היחידה היא לשרוד בכל מחיר. זכייה שלה תהווה בשורה אמיתית לעולם טוב יותר, בו גברים משלמים מחיר כבד על כוחנות מאצ'ואיסטית. כמה מענג יהיה להביט בשלושת הפרצופים ההמומים של הגברים המושפלים, שיראו איך בחורה קטנה מניפה צ'ק גדול, ואילו הם נשארים עם המצ'טה ביד.

עידן קפון

שלא בצדק צבר לו השורד האמיץ עידן קפון מוניטין של דמות לא נורמלית בלשון המעטה. "אי אפשר להגיד על קפון שהוא דמות רגילה, הוא כמו הנבל הרשע, הגיבן הרשע שרואים בסרטי אימה", תיאר אותו שפקס בשפקסיות האופיינית שלו. "הקשר של קפון לשלמה ארצי זה בערך הקשר של קפון למציאות – אין קשר", הגדירה זאת יפה האויבת מרינה במסיבת הקריוקי. ולא חסרות עוד דוגמאות.

שלא תבינו לא נכון, קפון הוא אכן מטורף, מטורף ברמה שאף יכולה להצדיק מייל תלונה אנונימי לאיגוד עורכי הדין בישראל שיבדקו את הבחור, מטורף ברמה שלמרות שהוא כבר מזמן לא קטין אולי כדי שמשרד הרווחה כן יבדוק מה קורה שם בינו ובין אמו. במילים אחרות, מטורף אחושפקסי. אלא שהוא לא פחות מטורף משלושת הפינליסטים האחרים שהגיעו איתו לגמר הגדול. העניין הוא שבניגוד גמור לשלושת מתחריו, לקפון יש יתרון משמעותי בולט: הוא גאון. גאון מטורף.

רק גאון כמו קפון יכול להיות מעורב כמעט בכל אחד ממהלכי ההדחה בעונה הנוכחית ועדיין להישאר בלי דם על הידיים. לא מדובר בדבר של מה בכך. הישרדות בנויה על מובילים ומובלים. היתרון הגדול של המובילים הוא שברגע האמת, למרות השנאה היוקדת של חלקים נכבדים מחבר המושבעים, הם מקבלים קרדיט על "ששיחקו את המשחק". לעומתם, ישנם המובלים, לרוב טיפוסים מתחסדים ובלתי נסבלים (ראה ערך מירית, לידר וכו') שזוכים לקרדיט (לא מוצדק לרוב) על משחק הוגן וערכי. וקפון, גאון שכמותו, הצליח איכשהו להשתחל בין לבין. וזה מרשים לכל הדעות.

קחו לדוגמה את המשימה האחרונה בעונה הנוכחית ואת התחינה של אביגיל אליו, להזכירכם חברה הטוב ביותר מתחילת התוכנית, רגע לפני שהיא צנחה למים כמו לוויתן. "קפון, אני, אני לא מרגישה טוב, אני עומדת להתעלף", היא מלמלה. "מצטער, מותק, לא אני המצאתי את החוקים", הוא החזיר לה בקרירות מרוחקת. זה כמובן לא מנע ממנו לקפוץ למים מאית שניה אחרי שהיא נפלה כדי להציל אותה ולחבק אותה ברגע הכואב של חייה. קוראים לזה משחק כפול וזה נגזרת של אישיות כפולה אולם מאוד מאוד מודעת לעצמה.

המודעות הזו היא היתרון השני הבולט של קפון (בהנחה שהיתרון הפיזי שלו מתבטל אל מול העוצמות הפיזיות הבלתי נתפסות של בשבקין). קפון לא יפוצץ ברית ויגזור את גורלו בגלל אגו אוורירי כמו עוגת שוקולד חמה, הוא לא ייתן לאובססיה שלו עם מלך הכיתה דן מנו להשפיע על מהלכיו. הוא יתאפק, הוא תמיד יהיה שקול ויסתפק בפליטות פה "מקריות" במועצת השבט.

הקהל בבית דוחף לבשבקין; "שפקס הוא דמות שהתסריטאי הכי מוכשר לא יכול היה להמציא", כפי שניסחה זאת שרון; היא, מצדה, יכולה לזכות בתואר המאמי; אבל רק קפון הוא איש העונה של "הישרדות" ומי אם לא חבר המושבעים יודע זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully