וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר טופז: "מי יכול להגיד לי לא לעשות אזכרה לאבי?"

עינב שיף

27.8.2010 / 16:15

למרות ההתנגדויות, האירוע לזכרו של דודו טופז התקיים בהשתתפות גלי עטרי, עמיר בניון, אמנים נוספים ובני משפחה. נפגעי טופז: "זהו ניסיון להקל ראש במעשיו השפלים"

נמרוד סונדרס

(צילום וידאו: דייב שחר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

"מי יכול להגיד לי לא לעשות אזכרה לאבא שלי?", כך אמר היום (שישי) לוואלה! תרבות עומר טופז, בנו של דודו טופז, זמן קצר לפני תחילת אירוע המחווה לזכרו של אביו במועדון צוותא בתל אביב. אל האירוע, בו הופיעו גם שני אחיו של עומר, דניאל ויונתן, הגיעו מאות אנשים. גם אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, אמר כי "אין באמת התנגדות לאירוע, אלא מצד כמה גופי תקשורת שהשפיעו על אמנים שלא להגיע". יענקל'ה מנדל, יו"ר איגוד אמני ישראל שהפיק את האירוע, אמר כי אין בקיומו משום לגיטימציה למעשיו של טופז אלא הוקרה לפועלו הרב. "דודו היה אדם חולה", אמר מנדל.

האירוע התקיים במלאת שנה למותו של טופז, שהתאבד בתא מעצרו לאחר שהודה בהזמנת תקיפתם של בכירים בעולם התקשורת, ביניהם מנכ"ל קשת אבי ניר וסמנכ"ל התוכן של רשת דאז, שירה מרגלית. בין השאר הופיעו בו גלי עטרי, עמיר בניון, שלומי שבת ואמנים נוספים. עטרי ביצעה שיר שכתב טופז, "אי שם (בלב הים התיכון") ואילו בניון ביצע את "ניצחת איתי הכל".

עומר טופז. נמרוד סונדרס
"אני רוצה לעשות אזכרה לאבא". עומר טופז/נמרוד סונדרס

בין האמנים שהוזמנו והחליטו ולהשתתף באירוע המחווה נכח גם ננסי ברנדס שאמר: "מאוד קשה להיות חבר של דודו טופז בימים אלו. אני מבין את אלו שמתנגדים לאירוע, אבל דחיל רבאק, מה עם קצת חמלה? גם הילדים יודעים שההתנהגות שלו לא היתה טובה, אבל הוא לקח על עצמו את העונש הכי חמור".

דניאל טופז עומר טופז מיקי גולדנברג. נמרוד סונדרס
עלו ושרו. שלושת ילדיו של דודו טופז, היום באירוע המחווה בצוותא/נמרוד סונדרס

במהלך האירוע, דניאל, בנו טופז, ביצע את השיר "נפרדנו כך" של אבנר גדסי עם שינוי במילים – "עזבת כך, נותרה דממה, עכשיו נותרנו בלי אבא". עומר טופז ביצע שיר מקורי שכתב לזכר אביו, וצעיר הבנים, יונתן, ניגן בפסנתר את השיר "Imagine" של ג'ון לנון.לאחר מכן עלו משפחת טופז - האח מיקי והילדים דניאל, עומר ויונתן להשקת קרן מלגות לאמנים בתחילת דרכם על שם טופז, שתנוהל על ידי אמ"י, ארגון אמני ישראל. "אפשר להפסיק לדוש ולדבר על מה שהיה ועל הדברים שהוא עשה", אמר דניאל. "אני ראיתי את אבא והדברים הגדולים שהוא עשה מאחורי הקלעים. אני זוכר את מסעות הקבצנים שהיינו יוצאים אליהם. אבא היה אדם גדול".

עדכון ראשון: 14:15

"ניסיון להקל ראש במעשיו השפלים של טופז"

קיומו של האירוע לא השכיח את המחלוקת הרבה סביב טופז. ראשית, היה זה נאור ציון שלא הגיע לאירוע למרות שצויין בליין אפ. לדברי ההפקה, ציון לא הודיע שלא יבוא, אולם בשיחה עם וואלה! תרבות אמר ציון כי הרגיש שהאירוע הוא למעגל הקרוב של המשפחה והחברים והוא אינו רגיש שייך. על כך שצוין בליין אפ, אמר ציון: "אני לא אחראי לכך שאנשים קובעים בשבילי מה אני אמור לעשות".

לאחר מכן, הגיעה גם תגובתם החריפה של שלושת נפגעי העבירות בהן הואשם טופז - אבי ניר מנכ"ל קשת, שירה מרגלית והסוכן בועז בן ציון. "משמעות האירוע שנערך היום באולם צוותא בחסות אמ"י הוא ניסיון להקל ראש במעשיו השפלים של טופז", מסרו השלושה. "קיום אירוע 'רשמי' ללא איזכור לאלימותו השיטתית מטפחת את השכחה למעשיו האיומים".

"זהו מתן ביטוי פומבי מסוכן המבטא בחירה מוסרית קשה של המשתתפים ומשמעותה להמעיט במעשיו ושהכל נשכח ונסלח", הוסיפו השלושה. "אנו מצפים מארגון כמו אמ"י להוקיע אלימות ולא להתרפק על העבר תוך עצימת עיניים. בכך הוא הופך לארגון המעודד אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully