וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל פותחים במה

עינב שיף

29.8.2010 / 15:51

המחזות "שתיקה רועמת" ו"הנה עולה האור מאחורי" זכו במלגת פיתוח לאחר שנבחרו כמחזות הטובים ביותר בפסטיבל שנערך בסוף השבוע. שווי הפרס - 5,000 שקלים

בתוך הסערה שפקדה את עולם התיאטרון בסוף השבוע, קיים תיאטרון בית ליסין גם את פסטיבל פותחים במה 11 למחזאות צעירה. עתה, הוכרזו גם המחזות שזכו במסגרתו למלגת פיתוח לקראת הפקה מלאה. המחזות הם "שתיקה רועמת" של אנדראה באואב ו"הנה עולה האור מאחוריי" של עודד ליפשיץ. בציון לשבח זכו השחקנית דינה בליי מ"שתיקה רועמת", נועם שמואל במאי "הנה עולה האור מאחוריי" ואיל וייס על המוזיקה ב"הנה עולה האור מאחוריי".

"'שתיקה רועמת' מכיל סיפור מרתק בצורה משוכללת ועוסק בדילמה מוסרית סביב שחיתות שלטונית, חקר האמת וטובת הפרט מול טובת הכלל", נימקו השופטים הלל מיטלפונקט, העיתונאי יובל ניב והדרמטורגית ורדית שלפי (שאף נמנית על יוזמי מכתב הסירוב המדובר של אנשי תיאטרון בכירים ביחס להופעות באריאל). "המחזאית מיטיבה לספר סיפור קולח, עם מקדם מתח גבוה, הנוסק לעבר שיא מפתיע. משחקה המרגש של דינה בליי מהווה הישג מרשים ויצר ציר מרכזי בקריאה המבוימת".

על "הנה עולה האור מאחורי" כתבו השופטים כי "עבודת הבימוי היפהפייה של נועם שמואל היא הישג מרשים בבניית מארג שתי וערב של סיפורים מצליבים".

ההפקות המלאות של פותחים במה, "הפי אנד" של עדו נתניהו, "נדל"ן" של רוני קובן ושתי הקו-פרודוקציות עם תיאטרון היידלברג ("קוראים לי יקה" ו"תל אביב סיפור כיסוי") יוצגו גם בסוף השבוע הקרוב בבית ציוני אמריקה בתל אביב. מהנהלת התיאטרון נמסר כי הפסטיבל השנה נחשב להצלחה גדולה, לאור 8,000 המבקרים בו והמקרים הרבים בהם אזלו הכרטיסים לקהל הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully