וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא קוברים את תעשיית הקליפים"

עינב שיף

1.9.2010 / 13:27

בדיון סביב תפקידם של ערוצי המוזיקה בעידן הנוכחי, השיב אורי סלעי, עורך ערוץ 24, לטענות נגד מינון המוזיקה הים-תיכונית בערוץ. "אנחנו גאים במה אנחנו עושים"

אנשי תעשיית המוזיקה שהצליחו להתעורר אחרי ערב ההופעות אמש (שלישי) של ועידת המוזיקה של היינקן ציפו לדיון שיעיר אותם סביב שאלת תפקידם של ערוצי המוזיקה – להביא רייטינג או לתת במה למוזיקה, כל מוזיקה. הסיבה המרכזית לציפייה הזו היתה נוכחותו של אורי סלעי, עורך ערוץ 24, ערוץ המוזיקה הישראלי, שסופג ביקורת קשה על אופן העריכה שלו.

את הדיון הנחה שדרן הרדיו בועז כהן והשתתפו בו, מלבד סלעי, גם העיתונאי ירון טן-ברינק וסוזן סלאי, נציגת MTV העולמית, דיברו הנוכחים על השינוי בהרגלי הצריכה של צופי הקליפים, הצורך במיתוג נכון כדי להיות משודר בערוץ מסחרי ועוד.

סלעי הוא זה שבלט במהלך הדיון כשאמר את הדברים היחידים שהיו רלוונטיים לתעשיית המוזיקה הישראלית, כשטען שקליפ המשודר באולפן השקוף זוכה לפי שלושה רייטינג מלפני שנתיים וכי 1.5 מיליון איש צופים בערוץ מדי בשבוע. "הטענות נגד הערוץ מטרידות אותי, אבל אני גם עושה את עבודתי", אמר סלעי. "ברור שזה מטריד אותי, אבל קיבלנו את הזכות לערוך את הדבר הזה. יש רק ערוץ מוזיקה אחד ואני מאוד מאמין במה שאנחנו עושים. אנחנו גאים על זה שהחזרנו את המוזיקה לקדמת הבמה". מנגד, הביע טן ברינק ביקורת על מידת הרגולציה של הערוץ, וטען שהערוץ לא יכול לשדר תוכניות סאטירה או דברים שלא קשורים בהכרח למוזיקה.

ציני או לא ציני?

הפאנל עצמו עבר בשקט יחסי, עד שהגיע שלב השאלות מהקהל ואז, כצפוי, הסתערו מוזיקאים וכמה מאנשי התעשייה על סלעי בטענות על תפקודו של ערוץ המוזיקה. אחד הדוברים, למשל, טען כי הערוץ לא משלם לנגנים המופיעים בו. "אני לא מכיר אף מקרה שבו לא שילמו לאמנים או לנגנים שהופיעו בערוץ", הגיב סלעי. "עד כמה שאני מכיר, חתמו בערוץ עם כל ארגוני זכויות היוצרים לקבלת תמלוגים על קליפים או הופעות. אני לא מכיר מקרים שלא שילמו, אם זה קורה – זה חמור".

לאחר מכן החל סשן של שאלות שנגעו למהות עריכת הערוץ, כשמרבית השאלות התמקדו בטענה כי הערוץ מכיל בעיקר מוזיקה מזרחית. אחד מהנוכחים טען כי הערוץ למעשה "קובר את תעשיית הקליפים בישראל". "אני לא חושב ככה", ענה סלעי. "הרי גם אם נשדר רק קליפים, לא נוכל לשדר את כולם וגם אם נשדר את כולם, לא בטוח שיישאר מי שיראה את זה".

לקראת סיום, עלה יונתן קוטנר, מנהל אמנים ובנו של יואב קוטנר, ותהה "אם כל הדיון הזה, שנוגע לא רק לערוץ המוזיקה אלא גם לגלגלצ ולעולם התקשורת, לא מעיד על הציניות שאוחזת בתעשיית המוזיקה ובתקשורת המוזיקה כיום". הוא פנה לסלעי ואמר: "אני גדלתי בתחושה שבה אנשים רצו להיות אנשי תרבות, לכתוב ביקורות כי הם רוצים לכתוב על מה שהם אוהבים. לא עצוב לך שכל זה נהיה עסק ציני?". סלעי השיב בפשטות: "האמרגן של רגב הוד עוסק במוזיקה שלו כי הוא מתרגש ממנה. גם אנחנו בערוץ חושבים ששיר חדש של קובי פרץ הוא להיט פצצה ומתרגשים ממנו. כן, אני אוהב את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully