וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "למה משרד התרבות מטפל רק במוזיקה קלאסית"

עינב שיף

1.9.2010 / 16:44

יורם מורד, נציג משרד החוץ בפאנל שהתקיים בוועידת המוזיקה של היינקן, הודה כי משרדו לוקה בנושא הטיפול במוזיקה, האשים את משרד התרבות, שהגיב: "הטענות לא ראויות לתגובה"

הפאנל האחרון של ועידת המוזיקה של היינקן, שהסתיימה היום (רביעי), עסק באחד הנושאים הכאובים בתעשיית המוזיקה בישראל - הסיוע הממשלתי למוזיקה פופולרית בישראל. בדיון השתתפו נציג משרד החוץ, יורם מורד, המפיק ניצן זעירא וכן נציגות מצרפת והונגריה, שהסבירו כיצד עובד הסיוע הממשלתי במדינותיהן.

כמו רוב הדיונים האחרים בוועידה, גם זה התנהל על מי מנוחות, אולם הנוכחים זכו לווידוי מפתיע וקצת ומצער ממורד, נציג משרד החוץ, שתומך בייצוא מוזיקה לחו"ל באמצעות האגף לקשרי תרבות ומדע": "המשרד הזה תומך גם בכנס הזה, אבל אף אחד לא יודע מזה, כי אנחנו לא מקצועיים מספיק", אמר. "גם אני, שנמצא פה, המומחיות שלי היא קולנוע ואם תמכנו במוזיקה עד כה זה בגלל שהבנו שמדובר בנושא חשוב".

בתווך דיבר גם ניצן זעירא על הקושי לקבל סיוע ממשלתי בפרויקטים לקידום מוזיקה ישראלית. "השינוי חייב לבוא ממשרדי התקשורת, התרבות והחינוך", אמר זעירא. "כל עוד לא נעשה שינוי פנימה, נמשיך לעשות חלטורה. גם האמנים שמשרד החוץ לוקח צריכים לעשות חלטורה". לאחר מכן, תקף זעירא את עיריית תל אביב על כך שהיא גובה מחדרי חזרות ארנונה של בית עסק רגיל: "העירייה מענישה מוזיקאים על היותם מוזיקאים", אמר. זעירא אף פנה למשרד התמ"ת וביקש ממנו להבין כי המוזיקה היא תעשייה ויש להתנהג אליה ככזו. "אין מה להאשים את משרד החוץ", אמר זעירא.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "כל מי שמחזיק נכס מחוייב בארנונה אלא אם החוק פוטר אותו מתשלום. בעלי חדרי החזרות גובים תשלום עבור השימוש בהם, כך שע"פ ההגדרה הם משמשים כעסק לכל דבר ועל כן מחויבים בארנונה בהתאם לכך".

לאחר מכן, תקף מורד גם את משרד התרבות על אופן עיסוקו במוזיקה פופולרית: "זה אבסורד שאמן כמו שלום גד לא מקבל תמיכה ממשרד התרבות, אבל להקת המחול שלה הוא עושה מוזיקה מקבלת תמיכה, בין השאר כדי לממן את האמן", אמר מורד. "בכל השנים שלי במשרד החוץ הדהים אותי שהם מטפלים רק במוזיקה קלאסית". ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "הטענות אינן ראויות לתגובה"

לסיכום, ביקש מורד מהאמנים ומנהליהם להמשיך לפנות למשרד החוץ בבקשות לסיוע: "גם אם סירבו לכם, תמשיכו לנסות", אמר. "לפעמים אנחנו מסרבים משיקולים כאלו ואחרים, אבל תקציב האגף הוא נמוך. תהיו אסרטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully