וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה יצא לדרך

עינב שיף

2.9.2010 / 8:47

"ברוכים הבאים לחגיגה נפלאה של קולנוע", אמר יו"ר חבר השופטים של הפסטיבל, קוונטין טרנטינו שהוציא את האירוע לדרך, עם הקרנת "Black Swan" של דארן ארונופסקי

אחד משלושת אירועי הקולנוע החשובים של השנה יצא לדרך אמש (רביעי) בוונציה: פסטיבל הסרטים השנתי המתקיים בעיר נפתח בטקס חגיגי בנוכחות מנהלו, מרקו מולר, יו"ר חבר השופטים קוונטין טרנטינו וקאסט הסרט "Black Swan" שביים דארן ארונופסקי, זוכה הפסטיבל מלפני שנתיים עם "המתאבק".

"ברוכים הבאים לחגיגה נפלאה של קולנוע", אמר טרנטינו בטקס הפתיחה. "אנחנו מצפים לכל הסרטים ולכל יוצרי הסרטים שהגיעו לכאן. אנחנו מקווים שהם ייכנסו לחלומותינו וימלאו את התשוקות שלנו". לסיום, הכריז טרנטינו "אמורה סינמה!" ובתרגום מאיטלקית - "אני אוהב את הקולנוע".

קוונטין טרנטינו. GettyImages
משחק אותה שרון ליפשיץ. טרנטינו בפסטיבל ונציה/GettyImages

הסרט שפתח רשמית את האירוע הוא "Black Swan" המצופה של דארן ארונופסקי, אחד הבמאים הנחשבים בעולם, שכבר זכה בפסטיבל לפני כשנתיים עם "המתאבק", שהחזיר למרכז הבמה את מיקי רורק והביא אותו קרוב למדי לאוסקר, שרבים מאמינים שנשדד ממנו לטובת שון פן ו"מילק".

נטלי פורטמן, כוכבת הסרט, אמנם לא ניצבת בעמדה דומה לשל רורק בתודעה הציבורית, אולם גם מתפקידה בסרט כרקדנית בלט תחרותית להפליא, מצפים להגיע למועמדות לאוסקר, לא פחות. פורטמן עצמה סיפרה במסיבת העיתונאים באירוע על משטר האימונים אליו התחייבה בעקבות הסרט: "חצי שנה לפני תחילת הצילומים נכנסתי למשטר של היפר-אימונים", סיפרה פורטמן. "הייתי מתאמנת במשך חמש שעות ביום בבלט ודברים נוספים. אחר כך נכנסנו גם לכוריאוגרפיה וזה היה קיצוני".

נטלי פורטמן. GettyImages
משטר אימונים קיצוני. פורטמן בוונציה/GettyImages

ארונופסקי סיפר כי בחר לאמץ את הטכניקה הדוקומנטרית שבה צילם את "המתאבק", כדי להמחיש את המציאות של עולמם המורכב של הרקדנים, הכולל מתח וכן כאב פיזי. לכן לדבריו, זכה לחשדנות גדולה מעולם הבלט בשלב התחקיר של הסרט. "הם פשוט לא החזירו שיחות", סיפר ארונופסקי. "בסוף, לאט, אחרי פגישות עם כמה אנשים, הם הבינו שאנחנו מנסים לעשות משהו מגניב. אני אחשוש מאד אם הם לא יאהבו את הסרט. רקדנים הם אנשים מסוכנים".

הפסטיבל יימשך היום (חמישי) עם הקרנת "מיראל", סרטו המסקרן של ג'וליאן שנבל שחלקו צולם בישראל וגם הוא בתחרות ועד ה-12 בספטמבר, עת יוכרז הזוכה בפרס אריה הזהב. מישראל, משתתפים הסרטים "צא" של רועי רוזן וכן "התפרצות X" של איתן צור, המשתתף בתחרות שבוע המבקרים של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully