וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עודד קוטלר, שמסרב להופיע באריאל, יעלה הצגה בגוש עציון?

אייל דץ

5.9.2010 / 19:00

לוואלה! תרבות נודע כי הבמאי החתום על מכתב הסירוב להופיע באריאל עתיד לעלות את "חברון", מחזהו מעורר המחלוקת של תמיר גרינברג, במתנ”ס באלון שבות ביוזמת הרב מנחם פרומן

האם עודד קוטלר, אחד מחותמי מכתב אנשי התיאטרון שסירבו להופיע באריאל, יעלה הצגה דווקא בגוש עציון? לוואלה! תרבות נודע כי למתנ"ס של המועצה האזורית גוש עציון באלון שבות עתידה להגיע ההצגה מעוררת המחלוקת "חברון", בבימויו של קוטלר על פי מחזה שכתב תמיר גרינברג.

מאחורי הבאת ההצגה לגוש עציון עומדים הרב ופעיל השלום מנחם פרומן והמשורר אליעז כהן, רכז התרבות של המתנ"ס וממייסדי תנועת ירושלום, העוסקת בקידום הדו-קיום בין יהודים לפלסטינים המתגוררים מעבר לקו הירוק. תאריך העלאת ההצגה טרם נקבע אולם גורמים שמעורבים במגעים בין הצדדים מדברים על שמחת תורה כמועד שבו כנראה יתקיים האירוע. בסוף ההצגה אמור להתקיים פאנל שבמהלכו ידברו יוצרי ההצגה על תכניה ועל סוגיית הסירוב להופיע בהתנחלויות.

מחזאי נוסף שאליו פנו מארגני האירוע בבקשה שישתתף בפאנל הוא יהושע סובול החתום אף הוא על מכתב הסירוב להופיע באריאל. "הרב פרומן פנה אליי בבקשה להשתתף באירוע", סיפר סובול לוואלה! תרבות. "אני מאוד מעריך את הרב פרומן ואת היוזמות שלו אולם לצערי בגלל לוח זמנים צפוף, אין באפשרותי להשתתף באירוע". יש לציין שסובול לא פסל את השתתפותו בגלל מיקומו של האירוע מעבר לקו הירוק.

"אנחנו בודקים האם כולם רוצים ויכולים להגיע לשם"

גרינברג, מצדו, סיפר לוואלה! תרבות כי למרות הרצון הטוב של הצדדים לעלות את ההצגה בגוש עציון, כרגע הנושא נמצא עדיין בבדיקות. "מדובר בקאסט שחקנים גדול ואנחנו בודקים האם כולם רוצים ויכולים להגיע לשם". הוא עצמו לא חתם על עצומת האמנים המסרבים להופיע באריאל אך לטענתו הדבר נובע מכך שיוזמיה לא פנו אליו ולדבריו הוא תומך בהחלטתם. מדוע אריאל לא וגוש עציון כן? לפי גרינברג, הסיבה נעוצה בכך שמארגני האירוע בגוש עציון הבטיחו לו שגם פלסטינים יוזמנו להצגה: "הקהל אמור להיות מורכב ממתנחלים ופלסטינים", אמר.

ההצגה "חברון" היא הפקה משותפת של תיאטראות הבימה והקאמרי. היא עוררה סערה ציבורית גדולה כשעלתה לראשונה ביוני 2007 ומחוץ לחלק מהאולמות שבהן הוצגה התקיימו הפגנות של פעילי ימין קיצוני. יתרה מזאת, דיון בתכניה של "חברון" הגיע אפילו לכנסת כאשר ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) איים לפעול להפסקת התקצוב הממשלתי של התיאטראות שהפיקו את ההצגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully