וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינתיה ניקסון וטוני קושנר בעד החרם על אריאל

עינב שיף

6.9.2010 / 7:57

ארגון "קול לשלום" פרסם עצומה בחתימת 150 יוצרים אמריקאים, ביניהם כוכבת "סקס והעיר הגדולה" והמחזאי הידוע, התומכת בסירוב אנשי התיאטרון להופיע מעבר לקו הירוק

אנשי התיאטרון המסרבים להופיע באריאל זכו לחיזוק מפתיע מ-150 יוצרים אמריקאים, שהוחתמו דרך ארגון "קול לשלום" על עצומה התומכת בסירובם להופיע באריאל. בין החותמים נמצאים השחקנים סינתיה ניקסון ("סקס והעירה הגדולה"), המחזאי טוני קושנר, השחקנית ג'ניפר טילי, הבמאי הרולד פרינס (זוכה ב-21 פרסי טוני), המחזאית איב אנסלר ועוד.

"התגובה של אמנים אמריקנים לצעד האמיץ של הקולגות הישראלים שלהם מעורר השראה", מסרה רבקה וילקומרסון, מנהלת הארגון. "במיוחד חשובה העובדה שרבים מבין החתומים הם יהודים אמריקאים עם קשר חזק מאוד לישראל. אנחנו מקווים שתצוגת התמיכה המרשימה הזאת של אמריקאים תעודד דיון מחודש בישראל, וגם בארצות הברית - דיון שמכיר בכך שההתנחלויות בשטחים הכבושים הן בלתי חוקיות עלפי כל אמות הדין הבינלאומי, תורמות להפרה היומיומית של זכויות האדם של הפלסטינים ומכשול מרכזי לשלום צודק באיזור".

"ב-27 באוגוסט הכריזו באומץ עשרות שחקנים, במאים ומחזאים ישראלים כי לא יופיעו באריאל, אחת מההתנחלויות הגדולות בגדה המערבית, אשר לפי כל אמות המידה של החוק הבינלאומי הינן בלתי חוקיות", כך נפתחת העצומה. "כשחקנים, במאים ומחזאים אמריקאים, אנו מצדיעים לעמיתינו הישראלים על החלטתם האמיצה".

"רובנו ככולנו שותפים לפשרות יום-יומיות עם מעשים פסולים", ממשיכים החותמים. "לכן, כאשר בקבוצת אנשים מתעוררת לפתע הכרה בהירה לגבי חוסר היכולת לסבול את הפשרה הבאה שבדרך - וכאשר בדרך כלשהי מוצאת אותה קבוצה את הכוח לסרב לשתף פעולה - אין אנו יכולים אלא להיות מאושרים, חדורי השראה ומלאי תקווה".

"מרגש לדעת שאמני התיאטרון הישראלים האלו סירבו לאפשר לעבודתם לקחת חלק בהפיכתו של הכיבוש האכזרי לדבר נורמלי ומקובל", נאמר בחלקה האחרון. "אותו כיבוש שהם יודעים שהוא פסול, שמוביל להפרת החוק הבינלאומי ואשר מכשיל את התקווה לשלום צודק ובר-קיימא עבור ישראלים ופלסטינים כאחד. הם קיבלו החלטה נהדרת, והם זכאים לכבוד ולהערכה של שוחרי צדק בכל רחבי העולם. אנו עומדים לצידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully