וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם: "אישה מהשמיים" הוא השיר המושמע של השנה

עינב שיף

7.9.2010 / 7:00

שירו של גלעד שגב עקף את "שתדעי" של שלומי שבת ואת "שיר נחמה" של הדג נחש בדירוג של האגודה לשמירת זכויות יוצרים בישראל. שלום חנוך הוא המלחין/מחבר המושמע ביותר

"אישה מהשמיים" של גלעד שגב הוא השיר המושמע ביותר השנה על פי נתוני אקו"ם. שירו של שגב, שהוכרז גם כשיר המושמע ביותר על ידי חברת מדיה פורסט, עקף את "שתדעי" של שלומי שבת שהגיע למקום השני ואת "שיר נחמה" של הדג נחש. למקום הרביעי בטבלה הגיע "אה אה אה" של אפרת גוש ובמקום החמישי שוב שגב – עם "נועדנו", המשותף לו ולדין דין אביב. התמלוגים על שיר זה, אגב, נוסעים בחלקם לצמד השוודי The Knife שעל שיר שלו מבוסס לחן השיר.

במקום השישי במצעד אקו"ם נמצא השיר "עליי" של סאבלימינל ודנה אינטרנשיונל, אחריו "מחוזקים לעולם" של אברהם טל ואחריו "אשמור עלייך" של משה פרץ. במקום התשיעי נמצא "אתה לבד" של דני סנדרסון ואילו את העשיריה סוגר אביהו שבת, עם "עדיין שלך".

מי שנעדר מהעשירייה זו שנה שנייה ברציפות הוא אייל גולן, האמן המושמע ביותר בישראל על פי נתוני מדיה פורסט וכן אחד האמנים המצליחים בתחום הסלולר. זאת מכיוון שבניגוד לנתוני מדיה פורסט, נתוני אקו"ם נלקחים רק מהמדיות המדווחות לה ומעבירות תמלוגים כחוק. בשל ההשלכות על נושא התמלוגים, באקו"ם לא משחררים את מספר ההשמעות המדויק להן זכה כל שיר.

שלום חנוך. נמרוד סונדרס
גל מזרחי? על מה אתם מדברים? שלום חנוך/נמרוד סונדרס

לצד רשימת השירים המצליחים של השנה, מפרסמת אקו"ם גם את עשרת המלחינים/מחברים המושמעים ביותר של תש"ע. במקום הראשון ברשימה נמצא שלום חנוך, אחריו אהוד מנור ז"ל ובמקום השלישי נעמי שמר ז"ל. דני סנדרסון נמצא במקום הרביעי, שלמה ארצי חמישי ואילו מתי כספי שישי. במקום השביעי נמצא יהודה פוליקר ובמקום השמיני כותב המילים הבולט ביותר של הז'אנר הים-תיכוני, יוסי גיספן. במקום התשיעי נמצא יענקל'ה רוטבליט ואילו במקום העשירי יורם טהרלב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קישה בטקס פרסי הבריטס 2010. Ian Gavan, GettyImages
ותודה למולי שגב. קישה/GettyImages, Ian Gavan

בהפקת "ארץ נהדרת" ישמחו לדעת שמערכון המקפלות הצליח להשפיע עד כדי כך ש-"Tik Tok" של קישה הגיע למקום הראשון בטבלת היצירות הלועזיות המושמעות ביותר על פי נתוני אקו"ם. "Russian Roulette" של ריהאנה הגיע למקום השני ואילו "Fireflies" של Owl City הגיע למקום השלישי. ליידי גאגא השתלטה על המקומות 4-5 עם "אלחנדרו" (4) ו-"Bad Romance" שהגיע למקום החמישי.

ג'יי זי ואלישיה קיז נמצאים במקום השישי עם "Empire State of Mind" ואילו "Alors on Danse" של Stromae במקום השביעי. ליידי אנטיבלום חוגגים את כניסת הקאנטרי האמריקאי למיינסטרים הישראלי עם הלהיט הבלתי מנוצח שלהם, "Need You Now" ואת הרשימה סוגרים קייטי פרי וג'סטין טימברלייק עם "If We Ever Meet Aagain".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשבון נפש לאלו שלא מכבדים את זכויות היוצרים. מנכ"ל אקו"ם, יוריק בן דוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני פחות מעוניין להתייחס לזה כסיכום אלא כעוד נקודה בדרך היפה של היוצרים", סיכם יוריק בן דוד, מנכ"ל אקו"ם. "מדי שנה אנו מדווחים על פעילות היוצרים שגדלה ומשתבחת בכל שנה מחדש. אפשר לראות את הגיוון והיופי שבין הסגנונות של היצירות והיוצרים ואת שינוי תפיסת הקהל והרדיו במרוצת השנים. אני מאחל לכל היוצרים החברים בארגון, שנה של שפע יצירתי וכלכלי. ולאנשי הרדיו, למי מכם שמתייחס בכבוד לזכויות היוצרים, אני מוקיר ומברך ומאחל המשך דרך צלחה בשיתוף הפעולה בינינו. למי שמסרב להתייחס ולהכיר בזכויות היוצרים, אני מציע חשבון נפש לקראת השנה החדשה. חג שמח לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully